Pro seniory Pro seniory Fotogalerie Napište nám Diář starosty Dění v obci

Vyhledat v textu

Drobečková navigace

Úvod > Kalendář akcí > Události od 30. 9. 2017

Kalendář akcí

Seznam událostí od 30. 9. 2017 do 13. 10. 2017


Saturday

Pozvánka - ZAHRADA VĚŽKY

Datum: 28. 9. 2017 - 1. 10. 2017

Pozvánka - hubnutí a posilování

Datum: 4. 9. 2017 - 4. 10. 2017

Nová infolinka - KIDSOK

Datum: 4. 9. 2017 - 1. 10. 2017

Kotlíkové dotace v Olomouckém kraji

Datum: 12. 9. 2017 - 18. 10. 2017

Tomáš Pfeiffer - Setkání s biotronikou / Olomouc

Zveme vás na společné zamyšlení nad otázkami a záhadami života. Témata přednášek určují návštěvníci sami, a to svými dotazy. Tyto se mohou týkat velmi rozmanitých oblastí života, jako je biotronická prevence, filosofie a jiné. Okruh otázek, které se v Univerzitě Bytí objeví, je nesmírně široký. Jsou to otázky osudu, smyslu života, nauka o vznikání, tedy celkově otázky filosofie Bytí, a to i s dopady do hmotných oborů. Vstupné je dobrovolné. Na závěr přednášek proběhne biotronické působení formou rozloučení. BIOVID TV – internetová televize – Zveme Vás k živému vysílání z pondělních a pátečních přednášek Univerzity Bytí v Praze na http://www.dub.cz/biovid-tv/

Mlýnky a mašinky, pomocníci v domácnosti v letech minulých

Datum: 3. 5. 2017 - 30. 9. 2017

Přijměte, prosím, pozvání od pořadatelů expozice Úsovského muzea na výstavu "Mlýnky a mašinky, pomocníci v domácnosti v letech minulých". Muzeum otevřeno od 3. května 2017 do 30. září 2017, úterý až neděle a to od 9:00 do 16:00 hodin.

Jan Hus

Datum: 25. 9. 2017 - 6. 10. 2017

Literární a historický odkaz mistra Jana Husa

Sunday

Pozvánka - ZAHRADA VĚŽKY

Datum: 28. 9. 2017 - 1. 10. 2017

Pozvánka - hubnutí a posilování

Datum: 4. 9. 2017 - 4. 10. 2017

Nová infolinka - KIDSOK

Datum: 4. 9. 2017 - 1. 10. 2017

Kotlíkové dotace v Olomouckém kraji

Datum: 12. 9. 2017 - 18. 10. 2017

Tomáš Pfeiffer - Setkání s biotronikou / Prostějov

Zveme vás na společné zamyšlení nad otázkami a záhadami života. Témata přednášek určují návštěvníci sami, a to svými dotazy. Tyto se mohou týkat velmi rozmanitých oblastí života, jako je biotronická prevence, filosofie a jiné. Okruh otázek, které se v Univerzitě Bytí objeví, je nesmírně široký. Jsou to otázky osudu, smyslu života, nauka o vznikání, tedy celkově otázky filosofie Bytí, a to i s dopady do hmotných oborů. Vstupné je dobrovolné. Na závěr přednášek proběhne biotronické působení formou rozloučení. BIOVID TV – internetová televize – Zveme Vás k živému vysílání z pondělních a pátečních přednášek Univerzity Bytí v Praze na http://www.dub.cz/biovid-tv/

Jan Hus

Datum: 25. 9. 2017 - 6. 10. 2017

Literární a historický odkaz mistra Jana Husa

Monday

Pozvánka - hubnutí a posilování

Datum: 4. 9. 2017 - 4. 10. 2017

Kotlíkové dotace v Olomouckém kraji

Datum: 12. 9. 2017 - 18. 10. 2017

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

Jan Hus

Datum: 25. 9. 2017 - 6. 10. 2017

Literární a historický odkaz mistra Jana Husa

Tuesday

Pozvánka - hubnutí a posilování

Datum: 4. 9. 2017 - 4. 10. 2017

Kotlíkové dotace v Olomouckém kraji

Datum: 12. 9. 2017 - 18. 10. 2017

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

Ondřej Michálek - Z hloubky

Datum: 3. 10. 2017 - 27. 10. 2017

Ondřej Michálek Narozen 18. prosince 1947 v Brně. Grafik, kreslíř, grafický designer, výtvarný pedagog. 1962–1965 studoval na Střední všeobecně vzdělávací škole v Litovli a v letech 1965–1970 na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci (obor výtvarná teorie a výchova a český jazyk a literatura). Vystřídal několik zaměstnání; byl pomocným dělníkem v Moravských tiskařských závodech v Olomouci, vedoucím propagace výstavnické organizace Flora Olomouc, později výtvarníkem propagace v téže organizaci. Po krátkém působení v trikovém oddělení Armádního filmu v Praze se vrátil do Flory Olomouc a od roku 1979 působil jako výtvarník „na volné noze”. V roce 1990 přijal nabídku učit grafiku na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, kde působí dodnes. Z HLOUBKY Název výstavy – Z hloubky – evokuje řadu výkladů. V hloubce lze nalézt odkazy k dřívější tvorbě, je možné spojovat si ji s vnitřními prožitky, stejně jako s grafickou technikou vycházející z tradičního hlubotisku, tedy postupu, kdy se barva vtírá do reliéfu matrice a pak z jeho hloubek, ovšem naprosto nepatrných, otiskuje na papír. Stejně provokativní jako toto cíleně otevřené označení je i tvorba Ondřeje Michálka, neboť je mnohotvárná, mnohoznačná a často iritující. V průběhu času prošla řadou uvážených proměn; od zájmu o vyčlenění se z životních stereotypů k návratům do snových rovin. Posléze u autora převážila role pozorovatele lidského hemžení, které se odehrává ve fantaskním světě podivných budov a složitě konstruovaných objektů, aby se následně pozastavila v odcizených a syrových domech a umělých zahradách. Michálkovo dílo je tak tvořeno řadou cyklů, v nichž si autor pohrává s tématem, které jej zaujalo a jež touží poznat, ztvárnit, objevit jeho výrazové i technické dimenze, aby je posléze odsunul a nahradil další oblastí zkoumání. Tematické celky se ale vzájemně prostupují, třeba i napříč použitými grafickými technikami. Inspirací se stává konzumní svět, stejně jako písemné znaky, tajemné objekty, skryté tváře, stopy lidské přítomnosti. Příznačným rysem autorovy kreativity je rovněž schopnost vyvolat napětí, v minulosti mimo jiné např. vrstvením bílých přetisků, které vytvářejí podivuhodný světelný zdroj prohlubující záhadnost nočních temnot. Pro umělce se grafická plocha stává pobídkou k permanentní cestě za novým prostorem, kterou vnímá jako svébytné obsazování omšelého terénu velmi osobním, snad příznivějším světem. Ale ani zde nelze přesně určit pravou povahu autorovy vize. Jeho pohled je distancovaný i empatický, ironický i hravý, nikoliv však jednoznačně uchopitelný. Jednotícím výrazovým prvkem grafických listů Ondřeje Michálka je matoucí poklidná harmonie, probouzející jistou nostalgii, jež je však vzápětí ukotvena drobnými vetřelci – figurkami, lavičkami, barevnými elementy. Tyto subtilní akcenty vznikají často otiskem šablon a násobí napětí mezi reálným a snovým. Současně svou významovou ambivalencí nabízejí prostor pro imaginaci a stávají se pobídkou k neohraničenému pohybu ve virtuálním světě. Ondřej Michálek rozhodně nehodlá ustrnout ani v té nejnosnější tvůrčí fázi. Zlehka překračuje časové horizonty různými návraty, průniky a novým ověřováním předchozích postupů. Lze konstatovat, že jeho výchozím tvůrčím principem je zvídavost a stálý experiment. Bravurním zvládnutím technologií je osvobozen od lopotného hledání a vnímá tak vlastní tvorbu jako vzrušující hru s tvary, barvami, s prostorem i významy. Každý posun je pro něho výzvou k rozkrytí dalších překvapivých poloh. Michálkovy listy, charakteristické jistým spekulativním lyrismem, odrážejí destabilizaci společnosti, jejíž proměnlivost se stala jedním z výchozích zdrojů postmoderního uvažování. Zisk jako princip existence i svět „jakoby” vedou umělce k ironické distanci a také k přesvědčení, že skrytý humor a hravost může být protiváhou narůstající surovosti a emocionální vyprahlosti. Přiznaným záměrem autora je tedy nikoliv šokovat, ale promýšlet a překročit svět agrese směrem k intelektuálnímu prožitku. Ondřej Michálek ve své pozoruhodné publikaci věnované grafickým technikám Magie otisku (2016) vnímá grafiku na pozadí současného uměleckého provozu jako umělecké „sdělení, pronesené tichým hlasem, které se v tomto dnes všudypřítomném křiku snadno přeslechne.” Věřím, že mi nebude mít za zlé, když s ním, pokud jde o jeho vlastní tvorbu, nebudu souhlasit. Olga Badalíková

Jan Hus

Datum: 25. 9. 2017 - 6. 10. 2017

Literární a historický odkaz mistra Jana Husa

Wednesday

Pozvánka - hubnutí a posilování

Datum: 4. 9. 2017 - 4. 10. 2017

Kotlíkové dotace v Olomouckém kraji

Datum: 12. 9. 2017 - 18. 10. 2017

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

Ondřej Michálek - Z hloubky

Datum: 3. 10. 2017 - 27. 10. 2017

Ondřej Michálek Narozen 18. prosince 1947 v Brně. Grafik, kreslíř, grafický designer, výtvarný pedagog. 1962–1965 studoval na Střední všeobecně vzdělávací škole v Litovli a v letech 1965–1970 na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci (obor výtvarná teorie a výchova a český jazyk a literatura). Vystřídal několik zaměstnání; byl pomocným dělníkem v Moravských tiskařských závodech v Olomouci, vedoucím propagace výstavnické organizace Flora Olomouc, později výtvarníkem propagace v téže organizaci. Po krátkém působení v trikovém oddělení Armádního filmu v Praze se vrátil do Flory Olomouc a od roku 1979 působil jako výtvarník „na volné noze”. V roce 1990 přijal nabídku učit grafiku na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, kde působí dodnes. Z HLOUBKY Název výstavy – Z hloubky – evokuje řadu výkladů. V hloubce lze nalézt odkazy k dřívější tvorbě, je možné spojovat si ji s vnitřními prožitky, stejně jako s grafickou technikou vycházející z tradičního hlubotisku, tedy postupu, kdy se barva vtírá do reliéfu matrice a pak z jeho hloubek, ovšem naprosto nepatrných, otiskuje na papír. Stejně provokativní jako toto cíleně otevřené označení je i tvorba Ondřeje Michálka, neboť je mnohotvárná, mnohoznačná a často iritující. V průběhu času prošla řadou uvážených proměn; od zájmu o vyčlenění se z životních stereotypů k návratům do snových rovin. Posléze u autora převážila role pozorovatele lidského hemžení, které se odehrává ve fantaskním světě podivných budov a složitě konstruovaných objektů, aby se následně pozastavila v odcizených a syrových domech a umělých zahradách. Michálkovo dílo je tak tvořeno řadou cyklů, v nichž si autor pohrává s tématem, které jej zaujalo a jež touží poznat, ztvárnit, objevit jeho výrazové i technické dimenze, aby je posléze odsunul a nahradil další oblastí zkoumání. Tematické celky se ale vzájemně prostupují, třeba i napříč použitými grafickými technikami. Inspirací se stává konzumní svět, stejně jako písemné znaky, tajemné objekty, skryté tváře, stopy lidské přítomnosti. Příznačným rysem autorovy kreativity je rovněž schopnost vyvolat napětí, v minulosti mimo jiné např. vrstvením bílých přetisků, které vytvářejí podivuhodný světelný zdroj prohlubující záhadnost nočních temnot. Pro umělce se grafická plocha stává pobídkou k permanentní cestě za novým prostorem, kterou vnímá jako svébytné obsazování omšelého terénu velmi osobním, snad příznivějším světem. Ale ani zde nelze přesně určit pravou povahu autorovy vize. Jeho pohled je distancovaný i empatický, ironický i hravý, nikoliv však jednoznačně uchopitelný. Jednotícím výrazovým prvkem grafických listů Ondřeje Michálka je matoucí poklidná harmonie, probouzející jistou nostalgii, jež je však vzápětí ukotvena drobnými vetřelci – figurkami, lavičkami, barevnými elementy. Tyto subtilní akcenty vznikají často otiskem šablon a násobí napětí mezi reálným a snovým. Současně svou významovou ambivalencí nabízejí prostor pro imaginaci a stávají se pobídkou k neohraničenému pohybu ve virtuálním světě. Ondřej Michálek rozhodně nehodlá ustrnout ani v té nejnosnější tvůrčí fázi. Zlehka překračuje časové horizonty různými návraty, průniky a novým ověřováním předchozích postupů. Lze konstatovat, že jeho výchozím tvůrčím principem je zvídavost a stálý experiment. Bravurním zvládnutím technologií je osvobozen od lopotného hledání a vnímá tak vlastní tvorbu jako vzrušující hru s tvary, barvami, s prostorem i významy. Každý posun je pro něho výzvou k rozkrytí dalších překvapivých poloh. Michálkovy listy, charakteristické jistým spekulativním lyrismem, odrážejí destabilizaci společnosti, jejíž proměnlivost se stala jedním z výchozích zdrojů postmoderního uvažování. Zisk jako princip existence i svět „jakoby” vedou umělce k ironické distanci a také k přesvědčení, že skrytý humor a hravost může být protiváhou narůstající surovosti a emocionální vyprahlosti. Přiznaným záměrem autora je tedy nikoliv šokovat, ale promýšlet a překročit svět agrese směrem k intelektuálnímu prožitku. Ondřej Michálek ve své pozoruhodné publikaci věnované grafickým technikám Magie otisku (2016) vnímá grafiku na pozadí současného uměleckého provozu jako umělecké „sdělení, pronesené tichým hlasem, které se v tomto dnes všudypřítomném křiku snadno přeslechne.” Věřím, že mi nebude mít za zlé, když s ním, pokud jde o jeho vlastní tvorbu, nebudu souhlasit. Olga Badalíková

Jan Hus

Datum: 25. 9. 2017 - 6. 10. 2017

Literární a historický odkaz mistra Jana Husa

Thursday

Kotlíkové dotace v Olomouckém kraji

Datum: 12. 9. 2017 - 18. 10. 2017

Sloupy vnitřní stability

Přednáška • Kroky k emocionální a mentální vyrovnanosti • Stabilita v krizi • Symbolika egyptského džedu

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

Ondřej Michálek - Z hloubky

Datum: 3. 10. 2017 - 27. 10. 2017

Ondřej Michálek Narozen 18. prosince 1947 v Brně. Grafik, kreslíř, grafický designer, výtvarný pedagog. 1962–1965 studoval na Střední všeobecně vzdělávací škole v Litovli a v letech 1965–1970 na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci (obor výtvarná teorie a výchova a český jazyk a literatura). Vystřídal několik zaměstnání; byl pomocným dělníkem v Moravských tiskařských závodech v Olomouci, vedoucím propagace výstavnické organizace Flora Olomouc, později výtvarníkem propagace v téže organizaci. Po krátkém působení v trikovém oddělení Armádního filmu v Praze se vrátil do Flory Olomouc a od roku 1979 působil jako výtvarník „na volné noze”. V roce 1990 přijal nabídku učit grafiku na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, kde působí dodnes. Z HLOUBKY Název výstavy – Z hloubky – evokuje řadu výkladů. V hloubce lze nalézt odkazy k dřívější tvorbě, je možné spojovat si ji s vnitřními prožitky, stejně jako s grafickou technikou vycházející z tradičního hlubotisku, tedy postupu, kdy se barva vtírá do reliéfu matrice a pak z jeho hloubek, ovšem naprosto nepatrných, otiskuje na papír. Stejně provokativní jako toto cíleně otevřené označení je i tvorba Ondřeje Michálka, neboť je mnohotvárná, mnohoznačná a často iritující. V průběhu času prošla řadou uvážených proměn; od zájmu o vyčlenění se z životních stereotypů k návratům do snových rovin. Posléze u autora převážila role pozorovatele lidského hemžení, které se odehrává ve fantaskním světě podivných budov a složitě konstruovaných objektů, aby se následně pozastavila v odcizených a syrových domech a umělých zahradách. Michálkovo dílo je tak tvořeno řadou cyklů, v nichž si autor pohrává s tématem, které jej zaujalo a jež touží poznat, ztvárnit, objevit jeho výrazové i technické dimenze, aby je posléze odsunul a nahradil další oblastí zkoumání. Tematické celky se ale vzájemně prostupují, třeba i napříč použitými grafickými technikami. Inspirací se stává konzumní svět, stejně jako písemné znaky, tajemné objekty, skryté tváře, stopy lidské přítomnosti. Příznačným rysem autorovy kreativity je rovněž schopnost vyvolat napětí, v minulosti mimo jiné např. vrstvením bílých přetisků, které vytvářejí podivuhodný světelný zdroj prohlubující záhadnost nočních temnot. Pro umělce se grafická plocha stává pobídkou k permanentní cestě za novým prostorem, kterou vnímá jako svébytné obsazování omšelého terénu velmi osobním, snad příznivějším světem. Ale ani zde nelze přesně určit pravou povahu autorovy vize. Jeho pohled je distancovaný i empatický, ironický i hravý, nikoliv však jednoznačně uchopitelný. Jednotícím výrazovým prvkem grafických listů Ondřeje Michálka je matoucí poklidná harmonie, probouzející jistou nostalgii, jež je však vzápětí ukotvena drobnými vetřelci – figurkami, lavičkami, barevnými elementy. Tyto subtilní akcenty vznikají často otiskem šablon a násobí napětí mezi reálným a snovým. Současně svou významovou ambivalencí nabízejí prostor pro imaginaci a stávají se pobídkou k neohraničenému pohybu ve virtuálním světě. Ondřej Michálek rozhodně nehodlá ustrnout ani v té nejnosnější tvůrčí fázi. Zlehka překračuje časové horizonty různými návraty, průniky a novým ověřováním předchozích postupů. Lze konstatovat, že jeho výchozím tvůrčím principem je zvídavost a stálý experiment. Bravurním zvládnutím technologií je osvobozen od lopotného hledání a vnímá tak vlastní tvorbu jako vzrušující hru s tvary, barvami, s prostorem i významy. Každý posun je pro něho výzvou k rozkrytí dalších překvapivých poloh. Michálkovy listy, charakteristické jistým spekulativním lyrismem, odrážejí destabilizaci společnosti, jejíž proměnlivost se stala jedním z výchozích zdrojů postmoderního uvažování. Zisk jako princip existence i svět „jakoby” vedou umělce k ironické distanci a také k přesvědčení, že skrytý humor a hravost může být protiváhou narůstající surovosti a emocionální vyprahlosti. Přiznaným záměrem autora je tedy nikoliv šokovat, ale promýšlet a překročit svět agrese směrem k intelektuálnímu prožitku. Ondřej Michálek ve své pozoruhodné publikaci věnované grafickým technikám Magie otisku (2016) vnímá grafiku na pozadí současného uměleckého provozu jako umělecké „sdělení, pronesené tichým hlasem, které se v tomto dnes všudypřítomném křiku snadno přeslechne.” Věřím, že mi nebude mít za zlé, když s ním, pokud jde o jeho vlastní tvorbu, nebudu souhlasit. Olga Badalíková

Jan Hus

Datum: 25. 9. 2017 - 6. 10. 2017

Literární a historický odkaz mistra Jana Husa

Friday

Kotlíkové dotace v Olomouckém kraji

Datum: 12. 9. 2017 - 18. 10. 2017

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

Ondřej Michálek - Z hloubky

Datum: 3. 10. 2017 - 27. 10. 2017

Ondřej Michálek Narozen 18. prosince 1947 v Brně. Grafik, kreslíř, grafický designer, výtvarný pedagog. 1962–1965 studoval na Střední všeobecně vzdělávací škole v Litovli a v letech 1965–1970 na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci (obor výtvarná teorie a výchova a český jazyk a literatura). Vystřídal několik zaměstnání; byl pomocným dělníkem v Moravských tiskařských závodech v Olomouci, vedoucím propagace výstavnické organizace Flora Olomouc, později výtvarníkem propagace v téže organizaci. Po krátkém působení v trikovém oddělení Armádního filmu v Praze se vrátil do Flory Olomouc a od roku 1979 působil jako výtvarník „na volné noze”. V roce 1990 přijal nabídku učit grafiku na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, kde působí dodnes. Z HLOUBKY Název výstavy – Z hloubky – evokuje řadu výkladů. V hloubce lze nalézt odkazy k dřívější tvorbě, je možné spojovat si ji s vnitřními prožitky, stejně jako s grafickou technikou vycházející z tradičního hlubotisku, tedy postupu, kdy se barva vtírá do reliéfu matrice a pak z jeho hloubek, ovšem naprosto nepatrných, otiskuje na papír. Stejně provokativní jako toto cíleně otevřené označení je i tvorba Ondřeje Michálka, neboť je mnohotvárná, mnohoznačná a často iritující. V průběhu času prošla řadou uvážených proměn; od zájmu o vyčlenění se z životních stereotypů k návratům do snových rovin. Posléze u autora převážila role pozorovatele lidského hemžení, které se odehrává ve fantaskním světě podivných budov a složitě konstruovaných objektů, aby se následně pozastavila v odcizených a syrových domech a umělých zahradách. Michálkovo dílo je tak tvořeno řadou cyklů, v nichž si autor pohrává s tématem, které jej zaujalo a jež touží poznat, ztvárnit, objevit jeho výrazové i technické dimenze, aby je posléze odsunul a nahradil další oblastí zkoumání. Tematické celky se ale vzájemně prostupují, třeba i napříč použitými grafickými technikami. Inspirací se stává konzumní svět, stejně jako písemné znaky, tajemné objekty, skryté tváře, stopy lidské přítomnosti. Příznačným rysem autorovy kreativity je rovněž schopnost vyvolat napětí, v minulosti mimo jiné např. vrstvením bílých přetisků, které vytvářejí podivuhodný světelný zdroj prohlubující záhadnost nočních temnot. Pro umělce se grafická plocha stává pobídkou k permanentní cestě za novým prostorem, kterou vnímá jako svébytné obsazování omšelého terénu velmi osobním, snad příznivějším světem. Ale ani zde nelze přesně určit pravou povahu autorovy vize. Jeho pohled je distancovaný i empatický, ironický i hravý, nikoliv však jednoznačně uchopitelný. Jednotícím výrazovým prvkem grafických listů Ondřeje Michálka je matoucí poklidná harmonie, probouzející jistou nostalgii, jež je však vzápětí ukotvena drobnými vetřelci – figurkami, lavičkami, barevnými elementy. Tyto subtilní akcenty vznikají často otiskem šablon a násobí napětí mezi reálným a snovým. Současně svou významovou ambivalencí nabízejí prostor pro imaginaci a stávají se pobídkou k neohraničenému pohybu ve virtuálním světě. Ondřej Michálek rozhodně nehodlá ustrnout ani v té nejnosnější tvůrčí fázi. Zlehka překračuje časové horizonty různými návraty, průniky a novým ověřováním předchozích postupů. Lze konstatovat, že jeho výchozím tvůrčím principem je zvídavost a stálý experiment. Bravurním zvládnutím technologií je osvobozen od lopotného hledání a vnímá tak vlastní tvorbu jako vzrušující hru s tvary, barvami, s prostorem i významy. Každý posun je pro něho výzvou k rozkrytí dalších překvapivých poloh. Michálkovy listy, charakteristické jistým spekulativním lyrismem, odrážejí destabilizaci společnosti, jejíž proměnlivost se stala jedním z výchozích zdrojů postmoderního uvažování. Zisk jako princip existence i svět „jakoby” vedou umělce k ironické distanci a také k přesvědčení, že skrytý humor a hravost může být protiváhou narůstající surovosti a emocionální vyprahlosti. Přiznaným záměrem autora je tedy nikoliv šokovat, ale promýšlet a překročit svět agrese směrem k intelektuálnímu prožitku. Ondřej Michálek ve své pozoruhodné publikaci věnované grafickým technikám Magie otisku (2016) vnímá grafiku na pozadí současného uměleckého provozu jako umělecké „sdělení, pronesené tichým hlasem, které se v tomto dnes všudypřítomném křiku snadno přeslechne.” Věřím, že mi nebude mít za zlé, když s ním, pokud jde o jeho vlastní tvorbu, nebudu souhlasit. Olga Badalíková

Jan Hus

Datum: 25. 9. 2017 - 6. 10. 2017

Literární a historický odkaz mistra Jana Husa

Saturday

Kotlíkové dotace v Olomouckém kraji

Datum: 12. 9. 2017 - 18. 10. 2017

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

Ondřej Michálek - Z hloubky

Datum: 3. 10. 2017 - 27. 10. 2017

Ondřej Michálek Narozen 18. prosince 1947 v Brně. Grafik, kreslíř, grafický designer, výtvarný pedagog. 1962–1965 studoval na Střední všeobecně vzdělávací škole v Litovli a v letech 1965–1970 na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci (obor výtvarná teorie a výchova a český jazyk a literatura). Vystřídal několik zaměstnání; byl pomocným dělníkem v Moravských tiskařských závodech v Olomouci, vedoucím propagace výstavnické organizace Flora Olomouc, později výtvarníkem propagace v téže organizaci. Po krátkém působení v trikovém oddělení Armádního filmu v Praze se vrátil do Flory Olomouc a od roku 1979 působil jako výtvarník „na volné noze”. V roce 1990 přijal nabídku učit grafiku na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, kde působí dodnes. Z HLOUBKY Název výstavy – Z hloubky – evokuje řadu výkladů. V hloubce lze nalézt odkazy k dřívější tvorbě, je možné spojovat si ji s vnitřními prožitky, stejně jako s grafickou technikou vycházející z tradičního hlubotisku, tedy postupu, kdy se barva vtírá do reliéfu matrice a pak z jeho hloubek, ovšem naprosto nepatrných, otiskuje na papír. Stejně provokativní jako toto cíleně otevřené označení je i tvorba Ondřeje Michálka, neboť je mnohotvárná, mnohoznačná a často iritující. V průběhu času prošla řadou uvážených proměn; od zájmu o vyčlenění se z životních stereotypů k návratům do snových rovin. Posléze u autora převážila role pozorovatele lidského hemžení, které se odehrává ve fantaskním světě podivných budov a složitě konstruovaných objektů, aby se následně pozastavila v odcizených a syrových domech a umělých zahradách. Michálkovo dílo je tak tvořeno řadou cyklů, v nichž si autor pohrává s tématem, které jej zaujalo a jež touží poznat, ztvárnit, objevit jeho výrazové i technické dimenze, aby je posléze odsunul a nahradil další oblastí zkoumání. Tematické celky se ale vzájemně prostupují, třeba i napříč použitými grafickými technikami. Inspirací se stává konzumní svět, stejně jako písemné znaky, tajemné objekty, skryté tváře, stopy lidské přítomnosti. Příznačným rysem autorovy kreativity je rovněž schopnost vyvolat napětí, v minulosti mimo jiné např. vrstvením bílých přetisků, které vytvářejí podivuhodný světelný zdroj prohlubující záhadnost nočních temnot. Pro umělce se grafická plocha stává pobídkou k permanentní cestě za novým prostorem, kterou vnímá jako svébytné obsazování omšelého terénu velmi osobním, snad příznivějším světem. Ale ani zde nelze přesně určit pravou povahu autorovy vize. Jeho pohled je distancovaný i empatický, ironický i hravý, nikoliv však jednoznačně uchopitelný. Jednotícím výrazovým prvkem grafických listů Ondřeje Michálka je matoucí poklidná harmonie, probouzející jistou nostalgii, jež je však vzápětí ukotvena drobnými vetřelci – figurkami, lavičkami, barevnými elementy. Tyto subtilní akcenty vznikají často otiskem šablon a násobí napětí mezi reálným a snovým. Současně svou významovou ambivalencí nabízejí prostor pro imaginaci a stávají se pobídkou k neohraničenému pohybu ve virtuálním světě. Ondřej Michálek rozhodně nehodlá ustrnout ani v té nejnosnější tvůrčí fázi. Zlehka překračuje časové horizonty různými návraty, průniky a novým ověřováním předchozích postupů. Lze konstatovat, že jeho výchozím tvůrčím principem je zvídavost a stálý experiment. Bravurním zvládnutím technologií je osvobozen od lopotného hledání a vnímá tak vlastní tvorbu jako vzrušující hru s tvary, barvami, s prostorem i významy. Každý posun je pro něho výzvou k rozkrytí dalších překvapivých poloh. Michálkovy listy, charakteristické jistým spekulativním lyrismem, odrážejí destabilizaci společnosti, jejíž proměnlivost se stala jedním z výchozích zdrojů postmoderního uvažování. Zisk jako princip existence i svět „jakoby” vedou umělce k ironické distanci a také k přesvědčení, že skrytý humor a hravost může být protiváhou narůstající surovosti a emocionální vyprahlosti. Přiznaným záměrem autora je tedy nikoliv šokovat, ale promýšlet a překročit svět agrese směrem k intelektuálnímu prožitku. Ondřej Michálek ve své pozoruhodné publikaci věnované grafickým technikám Magie otisku (2016) vnímá grafiku na pozadí současného uměleckého provozu jako umělecké „sdělení, pronesené tichým hlasem, které se v tomto dnes všudypřítomném křiku snadno přeslechne.” Věřím, že mi nebude mít za zlé, když s ním, pokud jde o jeho vlastní tvorbu, nebudu souhlasit. Olga Badalíková

Sunday

Kotlíkové dotace v Olomouckém kraji

Datum: 12. 9. 2017 - 18. 10. 2017

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

Ondřej Michálek - Z hloubky

Datum: 3. 10. 2017 - 27. 10. 2017

Ondřej Michálek Narozen 18. prosince 1947 v Brně. Grafik, kreslíř, grafický designer, výtvarný pedagog. 1962–1965 studoval na Střední všeobecně vzdělávací škole v Litovli a v letech 1965–1970 na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci (obor výtvarná teorie a výchova a český jazyk a literatura). Vystřídal několik zaměstnání; byl pomocným dělníkem v Moravských tiskařských závodech v Olomouci, vedoucím propagace výstavnické organizace Flora Olomouc, později výtvarníkem propagace v téže organizaci. Po krátkém působení v trikovém oddělení Armádního filmu v Praze se vrátil do Flory Olomouc a od roku 1979 působil jako výtvarník „na volné noze”. V roce 1990 přijal nabídku učit grafiku na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, kde působí dodnes. Z HLOUBKY Název výstavy – Z hloubky – evokuje řadu výkladů. V hloubce lze nalézt odkazy k dřívější tvorbě, je možné spojovat si ji s vnitřními prožitky, stejně jako s grafickou technikou vycházející z tradičního hlubotisku, tedy postupu, kdy se barva vtírá do reliéfu matrice a pak z jeho hloubek, ovšem naprosto nepatrných, otiskuje na papír. Stejně provokativní jako toto cíleně otevřené označení je i tvorba Ondřeje Michálka, neboť je mnohotvárná, mnohoznačná a často iritující. V průběhu času prošla řadou uvážených proměn; od zájmu o vyčlenění se z životních stereotypů k návratům do snových rovin. Posléze u autora převážila role pozorovatele lidského hemžení, které se odehrává ve fantaskním světě podivných budov a složitě konstruovaných objektů, aby se následně pozastavila v odcizených a syrových domech a umělých zahradách. Michálkovo dílo je tak tvořeno řadou cyklů, v nichž si autor pohrává s tématem, které jej zaujalo a jež touží poznat, ztvárnit, objevit jeho výrazové i technické dimenze, aby je posléze odsunul a nahradil další oblastí zkoumání. Tematické celky se ale vzájemně prostupují, třeba i napříč použitými grafickými technikami. Inspirací se stává konzumní svět, stejně jako písemné znaky, tajemné objekty, skryté tváře, stopy lidské přítomnosti. Příznačným rysem autorovy kreativity je rovněž schopnost vyvolat napětí, v minulosti mimo jiné např. vrstvením bílých přetisků, které vytvářejí podivuhodný světelný zdroj prohlubující záhadnost nočních temnot. Pro umělce se grafická plocha stává pobídkou k permanentní cestě za novým prostorem, kterou vnímá jako svébytné obsazování omšelého terénu velmi osobním, snad příznivějším světem. Ale ani zde nelze přesně určit pravou povahu autorovy vize. Jeho pohled je distancovaný i empatický, ironický i hravý, nikoliv však jednoznačně uchopitelný. Jednotícím výrazovým prvkem grafických listů Ondřeje Michálka je matoucí poklidná harmonie, probouzející jistou nostalgii, jež je však vzápětí ukotvena drobnými vetřelci – figurkami, lavičkami, barevnými elementy. Tyto subtilní akcenty vznikají často otiskem šablon a násobí napětí mezi reálným a snovým. Současně svou významovou ambivalencí nabízejí prostor pro imaginaci a stávají se pobídkou k neohraničenému pohybu ve virtuálním světě. Ondřej Michálek rozhodně nehodlá ustrnout ani v té nejnosnější tvůrčí fázi. Zlehka překračuje časové horizonty různými návraty, průniky a novým ověřováním předchozích postupů. Lze konstatovat, že jeho výchozím tvůrčím principem je zvídavost a stálý experiment. Bravurním zvládnutím technologií je osvobozen od lopotného hledání a vnímá tak vlastní tvorbu jako vzrušující hru s tvary, barvami, s prostorem i významy. Každý posun je pro něho výzvou k rozkrytí dalších překvapivých poloh. Michálkovy listy, charakteristické jistým spekulativním lyrismem, odrážejí destabilizaci společnosti, jejíž proměnlivost se stala jedním z výchozích zdrojů postmoderního uvažování. Zisk jako princip existence i svět „jakoby” vedou umělce k ironické distanci a také k přesvědčení, že skrytý humor a hravost může být protiváhou narůstající surovosti a emocionální vyprahlosti. Přiznaným záměrem autora je tedy nikoliv šokovat, ale promýšlet a překročit svět agrese směrem k intelektuálnímu prožitku. Ondřej Michálek ve své pozoruhodné publikaci věnované grafickým technikám Magie otisku (2016) vnímá grafiku na pozadí současného uměleckého provozu jako umělecké „sdělení, pronesené tichým hlasem, které se v tomto dnes všudypřítomném křiku snadno přeslechne.” Věřím, že mi nebude mít za zlé, když s ním, pokud jde o jeho vlastní tvorbu, nebudu souhlasit. Olga Badalíková

Monday

Kotlíkové dotace v Olomouckém kraji

Datum: 12. 9. 2017 - 18. 10. 2017

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

Ondřej Michálek - Z hloubky

Datum: 3. 10. 2017 - 27. 10. 2017

Ondřej Michálek Narozen 18. prosince 1947 v Brně. Grafik, kreslíř, grafický designer, výtvarný pedagog. 1962–1965 studoval na Střední všeobecně vzdělávací škole v Litovli a v letech 1965–1970 na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci (obor výtvarná teorie a výchova a český jazyk a literatura). Vystřídal několik zaměstnání; byl pomocným dělníkem v Moravských tiskařských závodech v Olomouci, vedoucím propagace výstavnické organizace Flora Olomouc, později výtvarníkem propagace v téže organizaci. Po krátkém působení v trikovém oddělení Armádního filmu v Praze se vrátil do Flory Olomouc a od roku 1979 působil jako výtvarník „na volné noze”. V roce 1990 přijal nabídku učit grafiku na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, kde působí dodnes. Z HLOUBKY Název výstavy – Z hloubky – evokuje řadu výkladů. V hloubce lze nalézt odkazy k dřívější tvorbě, je možné spojovat si ji s vnitřními prožitky, stejně jako s grafickou technikou vycházející z tradičního hlubotisku, tedy postupu, kdy se barva vtírá do reliéfu matrice a pak z jeho hloubek, ovšem naprosto nepatrných, otiskuje na papír. Stejně provokativní jako toto cíleně otevřené označení je i tvorba Ondřeje Michálka, neboť je mnohotvárná, mnohoznačná a často iritující. V průběhu času prošla řadou uvážených proměn; od zájmu o vyčlenění se z životních stereotypů k návratům do snových rovin. Posléze u autora převážila role pozorovatele lidského hemžení, které se odehrává ve fantaskním světě podivných budov a složitě konstruovaných objektů, aby se následně pozastavila v odcizených a syrových domech a umělých zahradách. Michálkovo dílo je tak tvořeno řadou cyklů, v nichž si autor pohrává s tématem, které jej zaujalo a jež touží poznat, ztvárnit, objevit jeho výrazové i technické dimenze, aby je posléze odsunul a nahradil další oblastí zkoumání. Tematické celky se ale vzájemně prostupují, třeba i napříč použitými grafickými technikami. Inspirací se stává konzumní svět, stejně jako písemné znaky, tajemné objekty, skryté tváře, stopy lidské přítomnosti. Příznačným rysem autorovy kreativity je rovněž schopnost vyvolat napětí, v minulosti mimo jiné např. vrstvením bílých přetisků, které vytvářejí podivuhodný světelný zdroj prohlubující záhadnost nočních temnot. Pro umělce se grafická plocha stává pobídkou k permanentní cestě za novým prostorem, kterou vnímá jako svébytné obsazování omšelého terénu velmi osobním, snad příznivějším světem. Ale ani zde nelze přesně určit pravou povahu autorovy vize. Jeho pohled je distancovaný i empatický, ironický i hravý, nikoliv však jednoznačně uchopitelný. Jednotícím výrazovým prvkem grafických listů Ondřeje Michálka je matoucí poklidná harmonie, probouzející jistou nostalgii, jež je však vzápětí ukotvena drobnými vetřelci – figurkami, lavičkami, barevnými elementy. Tyto subtilní akcenty vznikají často otiskem šablon a násobí napětí mezi reálným a snovým. Současně svou významovou ambivalencí nabízejí prostor pro imaginaci a stávají se pobídkou k neohraničenému pohybu ve virtuálním světě. Ondřej Michálek rozhodně nehodlá ustrnout ani v té nejnosnější tvůrčí fázi. Zlehka překračuje časové horizonty různými návraty, průniky a novým ověřováním předchozích postupů. Lze konstatovat, že jeho výchozím tvůrčím principem je zvídavost a stálý experiment. Bravurním zvládnutím technologií je osvobozen od lopotného hledání a vnímá tak vlastní tvorbu jako vzrušující hru s tvary, barvami, s prostorem i významy. Každý posun je pro něho výzvou k rozkrytí dalších překvapivých poloh. Michálkovy listy, charakteristické jistým spekulativním lyrismem, odrážejí destabilizaci společnosti, jejíž proměnlivost se stala jedním z výchozích zdrojů postmoderního uvažování. Zisk jako princip existence i svět „jakoby” vedou umělce k ironické distanci a také k přesvědčení, že skrytý humor a hravost může být protiváhou narůstající surovosti a emocionální vyprahlosti. Přiznaným záměrem autora je tedy nikoliv šokovat, ale promýšlet a překročit svět agrese směrem k intelektuálnímu prožitku. Ondřej Michálek ve své pozoruhodné publikaci věnované grafickým technikám Magie otisku (2016) vnímá grafiku na pozadí současného uměleckého provozu jako umělecké „sdělení, pronesené tichým hlasem, které se v tomto dnes všudypřítomném křiku snadno přeslechne.” Věřím, že mi nebude mít za zlé, když s ním, pokud jde o jeho vlastní tvorbu, nebudu souhlasit. Olga Badalíková

Tuesday

Kotlíkové dotace v Olomouckém kraji

Datum: 12. 9. 2017 - 18. 10. 2017

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

Ondřej Michálek - Z hloubky

Datum: 3. 10. 2017 - 27. 10. 2017

Ondřej Michálek Narozen 18. prosince 1947 v Brně. Grafik, kreslíř, grafický designer, výtvarný pedagog. 1962–1965 studoval na Střední všeobecně vzdělávací škole v Litovli a v letech 1965–1970 na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci (obor výtvarná teorie a výchova a český jazyk a literatura). Vystřídal několik zaměstnání; byl pomocným dělníkem v Moravských tiskařských závodech v Olomouci, vedoucím propagace výstavnické organizace Flora Olomouc, později výtvarníkem propagace v téže organizaci. Po krátkém působení v trikovém oddělení Armádního filmu v Praze se vrátil do Flory Olomouc a od roku 1979 působil jako výtvarník „na volné noze”. V roce 1990 přijal nabídku učit grafiku na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, kde působí dodnes. Z HLOUBKY Název výstavy – Z hloubky – evokuje řadu výkladů. V hloubce lze nalézt odkazy k dřívější tvorbě, je možné spojovat si ji s vnitřními prožitky, stejně jako s grafickou technikou vycházející z tradičního hlubotisku, tedy postupu, kdy se barva vtírá do reliéfu matrice a pak z jeho hloubek, ovšem naprosto nepatrných, otiskuje na papír. Stejně provokativní jako toto cíleně otevřené označení je i tvorba Ondřeje Michálka, neboť je mnohotvárná, mnohoznačná a často iritující. V průběhu času prošla řadou uvážených proměn; od zájmu o vyčlenění se z životních stereotypů k návratům do snových rovin. Posléze u autora převážila role pozorovatele lidského hemžení, které se odehrává ve fantaskním světě podivných budov a složitě konstruovaných objektů, aby se následně pozastavila v odcizených a syrových domech a umělých zahradách. Michálkovo dílo je tak tvořeno řadou cyklů, v nichž si autor pohrává s tématem, které jej zaujalo a jež touží poznat, ztvárnit, objevit jeho výrazové i technické dimenze, aby je posléze odsunul a nahradil další oblastí zkoumání. Tematické celky se ale vzájemně prostupují, třeba i napříč použitými grafickými technikami. Inspirací se stává konzumní svět, stejně jako písemné znaky, tajemné objekty, skryté tváře, stopy lidské přítomnosti. Příznačným rysem autorovy kreativity je rovněž schopnost vyvolat napětí, v minulosti mimo jiné např. vrstvením bílých přetisků, které vytvářejí podivuhodný světelný zdroj prohlubující záhadnost nočních temnot. Pro umělce se grafická plocha stává pobídkou k permanentní cestě za novým prostorem, kterou vnímá jako svébytné obsazování omšelého terénu velmi osobním, snad příznivějším světem. Ale ani zde nelze přesně určit pravou povahu autorovy vize. Jeho pohled je distancovaný i empatický, ironický i hravý, nikoliv však jednoznačně uchopitelný. Jednotícím výrazovým prvkem grafických listů Ondřeje Michálka je matoucí poklidná harmonie, probouzející jistou nostalgii, jež je však vzápětí ukotvena drobnými vetřelci – figurkami, lavičkami, barevnými elementy. Tyto subtilní akcenty vznikají často otiskem šablon a násobí napětí mezi reálným a snovým. Současně svou významovou ambivalencí nabízejí prostor pro imaginaci a stávají se pobídkou k neohraničenému pohybu ve virtuálním světě. Ondřej Michálek rozhodně nehodlá ustrnout ani v té nejnosnější tvůrčí fázi. Zlehka překračuje časové horizonty různými návraty, průniky a novým ověřováním předchozích postupů. Lze konstatovat, že jeho výchozím tvůrčím principem je zvídavost a stálý experiment. Bravurním zvládnutím technologií je osvobozen od lopotného hledání a vnímá tak vlastní tvorbu jako vzrušující hru s tvary, barvami, s prostorem i významy. Každý posun je pro něho výzvou k rozkrytí dalších překvapivých poloh. Michálkovy listy, charakteristické jistým spekulativním lyrismem, odrážejí destabilizaci společnosti, jejíž proměnlivost se stala jedním z výchozích zdrojů postmoderního uvažování. Zisk jako princip existence i svět „jakoby” vedou umělce k ironické distanci a také k přesvědčení, že skrytý humor a hravost může být protiváhou narůstající surovosti a emocionální vyprahlosti. Přiznaným záměrem autora je tedy nikoliv šokovat, ale promýšlet a překročit svět agrese směrem k intelektuálnímu prožitku. Ondřej Michálek ve své pozoruhodné publikaci věnované grafickým technikám Magie otisku (2016) vnímá grafiku na pozadí současného uměleckého provozu jako umělecké „sdělení, pronesené tichým hlasem, které se v tomto dnes všudypřítomném křiku snadno přeslechne.” Věřím, že mi nebude mít za zlé, když s ním, pokud jde o jeho vlastní tvorbu, nebudu souhlasit. Olga Badalíková

Wednesday

Kotlíkové dotace v Olomouckém kraji

Datum: 12. 9. 2017 - 18. 10. 2017

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

Ondřej Michálek - Z hloubky

Datum: 3. 10. 2017 - 27. 10. 2017

Ondřej Michálek Narozen 18. prosince 1947 v Brně. Grafik, kreslíř, grafický designer, výtvarný pedagog. 1962–1965 studoval na Střední všeobecně vzdělávací škole v Litovli a v letech 1965–1970 na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci (obor výtvarná teorie a výchova a český jazyk a literatura). Vystřídal několik zaměstnání; byl pomocným dělníkem v Moravských tiskařských závodech v Olomouci, vedoucím propagace výstavnické organizace Flora Olomouc, později výtvarníkem propagace v téže organizaci. Po krátkém působení v trikovém oddělení Armádního filmu v Praze se vrátil do Flory Olomouc a od roku 1979 působil jako výtvarník „na volné noze”. V roce 1990 přijal nabídku učit grafiku na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, kde působí dodnes. Z HLOUBKY Název výstavy – Z hloubky – evokuje řadu výkladů. V hloubce lze nalézt odkazy k dřívější tvorbě, je možné spojovat si ji s vnitřními prožitky, stejně jako s grafickou technikou vycházející z tradičního hlubotisku, tedy postupu, kdy se barva vtírá do reliéfu matrice a pak z jeho hloubek, ovšem naprosto nepatrných, otiskuje na papír. Stejně provokativní jako toto cíleně otevřené označení je i tvorba Ondřeje Michálka, neboť je mnohotvárná, mnohoznačná a často iritující. V průběhu času prošla řadou uvážených proměn; od zájmu o vyčlenění se z životních stereotypů k návratům do snových rovin. Posléze u autora převážila role pozorovatele lidského hemžení, které se odehrává ve fantaskním světě podivných budov a složitě konstruovaných objektů, aby se následně pozastavila v odcizených a syrových domech a umělých zahradách. Michálkovo dílo je tak tvořeno řadou cyklů, v nichž si autor pohrává s tématem, které jej zaujalo a jež touží poznat, ztvárnit, objevit jeho výrazové i technické dimenze, aby je posléze odsunul a nahradil další oblastí zkoumání. Tematické celky se ale vzájemně prostupují, třeba i napříč použitými grafickými technikami. Inspirací se stává konzumní svět, stejně jako písemné znaky, tajemné objekty, skryté tváře, stopy lidské přítomnosti. Příznačným rysem autorovy kreativity je rovněž schopnost vyvolat napětí, v minulosti mimo jiné např. vrstvením bílých přetisků, které vytvářejí podivuhodný světelný zdroj prohlubující záhadnost nočních temnot. Pro umělce se grafická plocha stává pobídkou k permanentní cestě za novým prostorem, kterou vnímá jako svébytné obsazování omšelého terénu velmi osobním, snad příznivějším světem. Ale ani zde nelze přesně určit pravou povahu autorovy vize. Jeho pohled je distancovaný i empatický, ironický i hravý, nikoliv však jednoznačně uchopitelný. Jednotícím výrazovým prvkem grafických listů Ondřeje Michálka je matoucí poklidná harmonie, probouzející jistou nostalgii, jež je však vzápětí ukotvena drobnými vetřelci – figurkami, lavičkami, barevnými elementy. Tyto subtilní akcenty vznikají často otiskem šablon a násobí napětí mezi reálným a snovým. Současně svou významovou ambivalencí nabízejí prostor pro imaginaci a stávají se pobídkou k neohraničenému pohybu ve virtuálním světě. Ondřej Michálek rozhodně nehodlá ustrnout ani v té nejnosnější tvůrčí fázi. Zlehka překračuje časové horizonty různými návraty, průniky a novým ověřováním předchozích postupů. Lze konstatovat, že jeho výchozím tvůrčím principem je zvídavost a stálý experiment. Bravurním zvládnutím technologií je osvobozen od lopotného hledání a vnímá tak vlastní tvorbu jako vzrušující hru s tvary, barvami, s prostorem i významy. Každý posun je pro něho výzvou k rozkrytí dalších překvapivých poloh. Michálkovy listy, charakteristické jistým spekulativním lyrismem, odrážejí destabilizaci společnosti, jejíž proměnlivost se stala jedním z výchozích zdrojů postmoderního uvažování. Zisk jako princip existence i svět „jakoby” vedou umělce k ironické distanci a také k přesvědčení, že skrytý humor a hravost může být protiváhou narůstající surovosti a emocionální vyprahlosti. Přiznaným záměrem autora je tedy nikoliv šokovat, ale promýšlet a překročit svět agrese směrem k intelektuálnímu prožitku. Ondřej Michálek ve své pozoruhodné publikaci věnované grafickým technikám Magie otisku (2016) vnímá grafiku na pozadí současného uměleckého provozu jako umělecké „sdělení, pronesené tichým hlasem, které se v tomto dnes všudypřítomném křiku snadno přeslechne.” Věřím, že mi nebude mít za zlé, když s ním, pokud jde o jeho vlastní tvorbu, nebudu souhlasit. Olga Badalíková

Thursday

Kotlíkové dotace v Olomouckém kraji

Datum: 12. 9. 2017 - 18. 10. 2017

Praktická rétorika

Kurz proběhne v termínech 12., 19. a 26. října. • 3 × 3 hodiny přednášek a cvičení • Technika řeči • Práce s emocemi • Neverbální komunikace • Trénink řečnických dovedností Přihlášku a další informace naleznete na níže uvedeném odkazu. Přihlásit se můžete rovněž e-mailem na olomouc@akropolis.cz nebo telefonicky na čísle 737 488 287.

Koncert Společná věc 2017 Uničov

Koncert Tomáše Pfeiffera na Vodnářský zvon je jedinečným souzněním hráče a nástroje, tvoříc neopakovatelný umělecký zážitek. Návštěvníci koncertu uvidí neobvyklý multimediální projekt spojující historický nástroj Vodnářský zvon s unikátní velkoplošnou parabolickou projekcí.http://www.dub.cz/cs/koncerty-vodnarsky-zvon-spolecna-vec.phphttps://www.youtube.com/watch?v=pCo7CdcgHsc

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

MusicOlomouc 2017

Datum: 2. 10. 2017 - 15. 10. 2017

9. ročník mezinárodního festivalu soudobé hudby MusicOlomouc 2017 se uskuteční ve dnech 2. – 15. října 2017. Na sedmi koncertech a dvou workshopech bude představena současná česká a světová hudební tvorba; zazní téměř čtyřicet soudobých kompozic českých a zahraničních skladatelů, z toho pět ve světové premiéře – P. Bakla, F. Chaloupka, M. Keprt, D. Skála, K. Lang. Společným jmenovatelem většiny festivalových akcí jsou „zajímavé nástrojové kombinace“. V úvodu bude v české premiéře provedeno kompletní klavírní dílo francouzského spektralisty Tristana Muraila. Dále vystoupí kytarové kvarteto Aleph Gitarrenquartett (DE), osmičlenný vokální Auditivvokal Dresden (DE) v doprovodu flétny a violoncella a Two New Duo (CH), které zahraje soudobé kompozice z posledních deseti let pro violoncello a trombon. Mimořádný interpretační zážitek slibuje koncert PHACE ensemble (A). Z českých interpretů vystoupí olomoucký ansámbl Lichtzwang (CZ) ve složení trubka, violoncello, klavír, cimbál a theremin. Vrcholem festivalu bude závěrečný koncert, na němž se v české premiéře představí světově unikátní nástroj Airmachine 2. Jedná se o automatizovaný vzduchový systém rytmicky pracující se zvukem nejrůznějších připojených dechových nástrojů, nafukovacích předmětů, vysavačů, hadic a trubek. Kromě zvukového má tak i výrazný vizuální efekt. Pod taktovkou vynálezce nástroje, Ondřeje Adámka, zazní české premiéry jeho dvou významných kompozic. Po solové skladbě tento nástroj doprovodí ansámbl Prague Modern (CZ).

Ondřej Michálek - Z hloubky

Datum: 3. 10. 2017 - 27. 10. 2017

Ondřej Michálek Narozen 18. prosince 1947 v Brně. Grafik, kreslíř, grafický designer, výtvarný pedagog. 1962–1965 studoval na Střední všeobecně vzdělávací škole v Litovli a v letech 1965–1970 na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci (obor výtvarná teorie a výchova a český jazyk a literatura). Vystřídal několik zaměstnání; byl pomocným dělníkem v Moravských tiskařských závodech v Olomouci, vedoucím propagace výstavnické organizace Flora Olomouc, později výtvarníkem propagace v téže organizaci. Po krátkém působení v trikovém oddělení Armádního filmu v Praze se vrátil do Flory Olomouc a od roku 1979 působil jako výtvarník „na volné noze”. V roce 1990 přijal nabídku učit grafiku na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, kde působí dodnes. Z HLOUBKY Název výstavy – Z hloubky – evokuje řadu výkladů. V hloubce lze nalézt odkazy k dřívější tvorbě, je možné spojovat si ji s vnitřními prožitky, stejně jako s grafickou technikou vycházející z tradičního hlubotisku, tedy postupu, kdy se barva vtírá do reliéfu matrice a pak z jeho hloubek, ovšem naprosto nepatrných, otiskuje na papír. Stejně provokativní jako toto cíleně otevřené označení je i tvorba Ondřeje Michálka, neboť je mnohotvárná, mnohoznačná a často iritující. V průběhu času prošla řadou uvážených proměn; od zájmu o vyčlenění se z životních stereotypů k návratům do snových rovin. Posléze u autora převážila role pozorovatele lidského hemžení, které se odehrává ve fantaskním světě podivných budov a složitě konstruovaných objektů, aby se následně pozastavila v odcizených a syrových domech a umělých zahradách. Michálkovo dílo je tak tvořeno řadou cyklů, v nichž si autor pohrává s tématem, které jej zaujalo a jež touží poznat, ztvárnit, objevit jeho výrazové i technické dimenze, aby je posléze odsunul a nahradil další oblastí zkoumání. Tematické celky se ale vzájemně prostupují, třeba i napříč použitými grafickými technikami. Inspirací se stává konzumní svět, stejně jako písemné znaky, tajemné objekty, skryté tváře, stopy lidské přítomnosti. Příznačným rysem autorovy kreativity je rovněž schopnost vyvolat napětí, v minulosti mimo jiné např. vrstvením bílých přetisků, které vytvářejí podivuhodný světelný zdroj prohlubující záhadnost nočních temnot. Pro umělce se grafická plocha stává pobídkou k permanentní cestě za novým prostorem, kterou vnímá jako svébytné obsazování omšelého terénu velmi osobním, snad příznivějším světem. Ale ani zde nelze přesně určit pravou povahu autorovy vize. Jeho pohled je distancovaný i empatický, ironický i hravý, nikoliv však jednoznačně uchopitelný. Jednotícím výrazovým prvkem grafických listů Ondřeje Michálka je matoucí poklidná harmonie, probouzející jistou nostalgii, jež je však vzápětí ukotvena drobnými vetřelci – figurkami, lavičkami, barevnými elementy. Tyto subtilní akcenty vznikají často otiskem šablon a násobí napětí mezi reálným a snovým. Současně svou významovou ambivalencí nabízejí prostor pro imaginaci a stávají se pobídkou k neohraničenému pohybu ve virtuálním světě. Ondřej Michálek rozhodně nehodlá ustrnout ani v té nejnosnější tvůrčí fázi. Zlehka překračuje časové horizonty různými návraty, průniky a novým ověřováním předchozích postupů. Lze konstatovat, že jeho výchozím tvůrčím principem je zvídavost a stálý experiment. Bravurním zvládnutím technologií je osvobozen od lopotného hledání a vnímá tak vlastní tvorbu jako vzrušující hru s tvary, barvami, s prostorem i významy. Každý posun je pro něho výzvou k rozkrytí dalších překvapivých poloh. Michálkovy listy, charakteristické jistým spekulativním lyrismem, odrážejí destabilizaci společnosti, jejíž proměnlivost se stala jedním z výchozích zdrojů postmoderního uvažování. Zisk jako princip existence i svět „jakoby” vedou umělce k ironické distanci a také k přesvědčení, že skrytý humor a hravost může být protiváhou narůstající surovosti a emocionální vyprahlosti. Přiznaným záměrem autora je tedy nikoliv šokovat, ale promýšlet a překročit svět agrese směrem k intelektuálnímu prožitku. Ondřej Michálek ve své pozoruhodné publikaci věnované grafickým technikám Magie otisku (2016) vnímá grafiku na pozadí současného uměleckého provozu jako umělecké „sdělení, pronesené tichým hlasem, které se v tomto dnes všudypřítomném křiku snadno přeslechne.” Věřím, že mi nebude mít za zlé, když s ním, pokud jde o jeho vlastní tvorbu, nebudu souhlasit. Olga Badalíková

Friday

Kotlíkové dotace v Olomouckém kraji

Datum: 12. 9. 2017 - 18. 10. 2017

Podzimní bazárek

Datum: 13. 10. 2017 - 14. 10. 2017

Bazar dětského oblečení a vybavení. Pořádá Mateřské centrum Bublinka.


Stránky zdarma

Vytvořte si vlastní webové stránky zdarma na doméně www.stepanov.cz

Registrujte se zde

 

 

24. 9. Jaromír

Zítra: Zlata
Přivítali byste hlášení obecního rozhlasu vícekrát denně?
a) stačí 1x
  
 184
b) alespoň 2x (dopoledne a odpoledne či večer)
  
 131
c) 3x (dopoledne, odpoledne a večer)
  
 54

Kalendář akcí

Návštěvnost stránek

532067