Pro seniory Pro seniory Fotogalerie Napište nám Diář starosty Dění v obci

Vyhledat v textu

Drobečková navigace

Úvod > Kalendář akcí > Události od 22. 4. 2019

Kalendář akcí

Seznam událostí od 22. 4. 2019 do 5. 5. 2019


Pondělí

Informace HZSO

Datum: 15. 4. 2019 - 1. 5. 2019

Oznámení - ARRIVA MORAVA

Datum: 19. 3. 2019 - 30. 11. 2019

Program kina na duben 2019

Datum: 1. 4. 2019 - 30. 4. 2019

Jan Demerci: Ona.

Datum: 30. 3. 2019 - 6. 6. 2019

Pro tvoření Jana Demerciho je charakteristický úsporný rukopis. Jan Demerci navazuje na trendy, které bylo možné sledovat v padesátých a šedesátých letech v americkém pop artu.Je výrazně ovlivněn také plakátovou tvorbou, a to zejména z prvorepublikového období.Autor oslovuje čistotou projevu a estetickou přitažlivostí, kterou činí barevný kontrast a velmi precizně volená kompozice. Pro Demerciho je charakteristické suverénní provedení a smysl pro zkratku ženské figury. Vernisáž výstavy proběhne 30. 3. od 17 hodin.

Mrskut – velikonoční obchůzka

Akce z cyklu Hanácký rok v Bystřici.„Kázal kadlec e kadlička, abes dala tře vajička, jedno bily, dvě červeny pro potěšeni.“ Hanáčtí koledníci obejdou s tatary své milé, aby je symbolicky pomladili.

22. ročník salonu filmových klapek v Olomouci

Datum: 10. 4. 2019 - 25. 4. 2019

Již 22. ročník projektu Salonu filmových klapek, který je tradiční součástí doprovodnéhoprogramu Zlín Film Festivalu, zavítá při své Klapka tour opět do Olomouce. Unikátníumělecká díla od předních českých výtvarníků ztvárněná na filmové klapce zde budouk vidění v prostorách Galerie Bohéma od 10. dubna do 25. dubna 2019.Letošní kolekce Salonu filmových klapek čítá na 120 originálních děl. Mezi výtvarníky, kteřífilmovou klapku povýšili na umělecké dílo, nechybí ani letos taková jména, jako je KristiánKodet, Iva Hüttnerová, Jiří Slíva, Ivan Baborák, Kateřina Miler a další významní výtvarníci.Z Olomouce Klapka tour zamíří ještě do Brna a poté do Zlína, kde kromě dvou výstavproběhne také tradiční aukce. Ta se letos uskuteční v neděli 26. května 2019 v Kongresovémcentru ve Zlíně v době konání 59. ročníku Zlín Film Festivalu – Mezinárodního filmovéhofestivalu pro děti a mládež.Výtěžek aukce bude stejně jako v přechozích letech věnován na podporu autorských snímkůstudentů filmových škol a dalším začínajícím tvůrcům. V úterý 28. května dopoledne vybereNadační fond FILMTALENT ZLÍN na základě soutěže projekty (výstavy, dokumentární, hrané aanimované filmy), mezi které se výtěžek aukce rozdělí.Za dosavadních 21 ročníků existence Salonu filmových klapek vzniklo přesně 2369 klapek,které byly vydraženy za celkem 32 934 600 korun. Historii této unikátní výstavy mapuje takéunikátní publikace „20 Salon filmových klapek 1998 – 2017 Zlín, která vyšla v roce 2017 apodrobně představuje jednotlivé ročníky, zahrnuje kompletní přehled všech vytvořenýchklapek, komentáře výtvarníků i úspěšných dražitelů klapek a představuje také více než 350projektů, které byly celkovou částkou přes 30 milionů korun z dražeb těchto uměleckých dělpodpořeny.Více informací na www.zlinfest.cz

Adam Kašpar - Argument oka

Datum: 2. 4. 2019 - 25. 4. 2019

Adam Kašpar / *1993 Litomyšl Kašpar absolvoval Střední uměleckou školu grafickou v Jihlavě (2008–2012) a Ateliér malířství IV Akademie výtvarných umění v Praze (prof. Martin Mainer; 2012–2018). Samostatně vystavoval mj. v Galerii Mainerová (Praha 2013), v Nové galerii (Praha 2016, 2018) a ve Scope Basel (Basilej 2017); zúčastnil se řady skupinových výstav (Ateliér Martina Mainera, Praha 2015; Paleoart, Chrudim 2016; Galerie Felixe Jeneweina, Kutná Hora 2016; Fascinace skutečností. Hyperrealismus v české malbě, Muzeum umění Olomouc 2017; Pohled do krajiny očima mladých umělců, Galerie České spořitelny 2019 ad.) a veletrhů umění (Berliner liste, 2015; Artprague, 2014 / 2015 / 2016; Scope 2019). Adam Kašpar/ Argument oka Netvrdím, že největším uměním je to, které dává největší potěšení, protože možná existuje takové umění, jehož cílem je učit a ne potěšit. Netvrdím ani, že největším uměním je to, které nás učí nejvíce, protože možná existuje takové umění, jehož cílem je potěšit a ne učit. A netvrdím ani to, že největším uměním je to, které nejlépe napodobuje, protože možná existuje takové umění, jehož cílem je vytvářet a ne napodobovat. Říkám naopak, že největším uměním je to, jež jakýmkoli způsobem přivádí na zřetel mysli nejvyšší počet těch největších myšlenek; myšlenku nazývám velkou tehdy, pokud je určena vyšší schopnosti mysli, jíž zaplňuje a takto rozšiřuje její vlastní kapacity. – John Ruskin, Modern Painters, díl 1/ část 1/ oddíl 1/ kapitola 2 – V knize Umění iluze Ernst Gombrich hovoří o radosti, jíž přináší rozpoznání. Nezáleží v tuto chvíli na tom, do jaké míry je vrozené, a v níž již začíná převažovat konvence. Tím, oč mi jde, je právě a především ona radost. A chtěla bych na její konto – a na konto tvorby Adama Kašpara – připomenout dva kulturněhistorické momenty, které právě (roz)poznávání a radost z něj spojují. Tím prvním je soukromá sbírka, tím druhým přírodovědné muzeum. Lidský svět je tvořen fakty a okolnostmi. Svorníkem obou je věc, v níž se jejich soukromá intence spojuje. Proto je v posledních několika desetiletích předmětem koncentrovaného zájmu také jinak spíše abstraktních věd. Věc existuje, pulzuje, motivována dostatečně silným podnětem sama koná. Není přitom podstatné, zda se jedná o objekt, který byl člověkem přivlastněn, nebo vytvořen. Jakmile vstoupil do jeho imaginačního či fyzického spektra, stal se „jeho“ věcí, spojenou s ním a jeho prožíváním, stal se nositelem významu, který mu byl dosud cizí. Tímto se tento objekt stává součástí sbírky nekonečného počtu jiných. Známé wunderkammer a kunstkammer raně novověkých panovníků jsou ideálním příkladem mechanismu apropriace. Jsou také produktem a výrazem spojení dvou silných zájmů – magického (rituálního) a mocenského (politického). Sloužily totiž zároveň k ochraně i k ovládnutí známého světa, což je z dnešního úhlu pohledu nesmírně zajímavá kombinace. Moment, na nějž se proto místy zapomíná, je ten, že byly v prvé řadě koncentrací poznání. Nejlépe se člověk učí napodobováním a osvojováním si – v našem případě zcela materiálně. Držet zdroj poznání v rukou je zkušenost, jíž máloco překoná. Zlatý věk tohoto způsobu vztahování se ke světu, přirozeného způsobu vztahování se k němu, představuje devatenácté století – a jeho výrazem se stala muzejní instituce, sbírka, patřící nám všem, nám všem sloužící, a v jejím centru pak přírodovědné muzeum umně kombinující obojí, přírodní (ve formě nalezeného) i kulturní (v podobě teoretických konstrukcí i jejich materializace formou expozice) svět. Uvažme zářné Natural History Museum v Londýně s jeho nemizící fascinací poznáním a radostí z něj. Whale hellooo there. Nádherná rozmanitost fyzického světa, která se v něm zjevuje, prostě bere dech – právě proto, že nejen reprezentuje, ale přímo demonstruje nekonečné bohatství a pestrost tohoto světa. Vnitřním ohněm každé sbírky je bezpochyby sběratel, sběratel věcí a informací. Jeho prostřednictvím, z jeho ochoty a vůle, čerpáme i my svůj osobní zájem o věc. Jeho i naše poznání přitom závisí na prožitku, na zkušenosti rukou, očí, čichu, uší, chuti, na emocionální responsi, na jejím mentálním zhodnocení. Proces poznávání je subjektivní, komplexní a probíhá ve fázích, je ale také kompaktní a universální. Poznáváme všichni a poznáváme neustálé. Po koncepčně zvládnutých velkých celcích, atlasech a sbírkách geologických vzorků, se Adam Kašpar představuje znovu jako malíř. Na otázku, co dělá malíře malířem, je však jeho odpovědí prostor, světlo a barva. Existuje cokoli jiného, cokoli většího? On sám, a nakonec v řadě případů i já, rád naráží na souvislost s anglickým uměleckým kritikem a široce rozkročeným vzdělancem, Johnem Ruskinem, reprezentujícím filosofické zázemí „celistvého“ devatenáctého století. Nechtěla bych se znovu opakovat, ale je tady přece jen ještě jedna okolnost, k níž v tuto chvíli vše směřuje, a nebyla dosud vyslovena – mezi klišé a pravdou existuje zásadní dis/proporce, kterou je osobní prožitek. Zatímco příslušníci mytizované generace sněhové vločky prahnou po sebevyjádření, dobré umění je výrazem touhy po komunikaci, po rozhovoru, po konverzaci. O Ruskinovi je známo, že pro něj kresba byla způsobem, jak se vyrovnat s extází, jíž v něm transcendentní krása přírody či umění vyvolávala. Jistota fyzického světa mu také byla oporou při vlastních mentálních kolapsech – což je velice hezká synekdocha evropského „niterného“ umění. Zatímco Ruskinův rukopis je „lingvistický“, pečlivý, je projevem oka soustředícího se na element pozorování (v obou smyslech slova), Adamův je – právě – „malířský“, je živelný a autonomně expresivní. Mezi mapami prvního a atlasy druhého je přesto těsné spojení, protože shodná je jejich motivace – je jí chuť zaznamenávat a potřeba svou zkušenost sdílet. Co je v oku, je automaticky v ruce. Ruka vynáší argument oka. Ruskin byl nakonec velkým milovníkem J. M. W. Turnera, který mimo jiné řekl: „Na každém kroku je skica." K tomu je však – a to už se váže přímo k aktuální výstavě – nutno dodat jiný jeho výrok: „Mou prací je malovat to, co vidím, ne to, co vím.“ Adam Kašpar, stejně jako John Ruskin, oba kontexty propojuje. Hodně toho o věcech, o horninách, o lesích, o vodě a slunci ví, zároveň je ale svým těžištěm jinde – je malířem. Geologie nás učí, že horniny vznikají hluboko v zemi, ve tmě – a pak jako vyvřeliny stoupají k povrchu. Jakmile jej dosáhnou, zatáhnou se, vytvoří strukturu, barevný systém – a získají smysl. Významy jsou formulovány podobným způsobem. Cokoli si malíř vybere, přizpůsobuje tomu své ostatní prostředky. Být realistou znamená chtít namalovat tento strom a tuto skálu – ne jakýkoli strom a libovolnou skálu. Být tady a dělat toto. Typy sběratelů se liší, liší se to, co sbírají. Rudolf Habsburský, John Ruskin, Adam Kašpar – jiný člověk, jiná kolekce. Nakonec se ale všichni scházíme v tomtéž – ve zkušenosti.

Úterý

Informace HZSO

Datum: 15. 4. 2019 - 1. 5. 2019

Oznámení - ARRIVA MORAVA

Datum: 19. 3. 2019 - 30. 11. 2019

Program kina na duben 2019

Datum: 1. 4. 2019 - 30. 4. 2019

Upozornění

Datum: 23. 4. 2019 - 24. 4. 2019

Jan Demerci: Ona.

Datum: 30. 3. 2019 - 6. 6. 2019

Pro tvoření Jana Demerciho je charakteristický úsporný rukopis. Jan Demerci navazuje na trendy, které bylo možné sledovat v padesátých a šedesátých letech v americkém pop artu.Je výrazně ovlivněn také plakátovou tvorbou, a to zejména z prvorepublikového období.Autor oslovuje čistotou projevu a estetickou přitažlivostí, kterou činí barevný kontrast a velmi precizně volená kompozice. Pro Demerciho je charakteristické suverénní provedení a smysl pro zkratku ženské figury. Vernisáž výstavy proběhne 30. 3. od 17 hodin.

22. ročník salonu filmových klapek v Olomouci

Datum: 10. 4. 2019 - 25. 4. 2019

Již 22. ročník projektu Salonu filmových klapek, který je tradiční součástí doprovodnéhoprogramu Zlín Film Festivalu, zavítá při své Klapka tour opět do Olomouce. Unikátníumělecká díla od předních českých výtvarníků ztvárněná na filmové klapce zde budouk vidění v prostorách Galerie Bohéma od 10. dubna do 25. dubna 2019.Letošní kolekce Salonu filmových klapek čítá na 120 originálních děl. Mezi výtvarníky, kteřífilmovou klapku povýšili na umělecké dílo, nechybí ani letos taková jména, jako je KristiánKodet, Iva Hüttnerová, Jiří Slíva, Ivan Baborák, Kateřina Miler a další významní výtvarníci.Z Olomouce Klapka tour zamíří ještě do Brna a poté do Zlína, kde kromě dvou výstavproběhne také tradiční aukce. Ta se letos uskuteční v neděli 26. května 2019 v Kongresovémcentru ve Zlíně v době konání 59. ročníku Zlín Film Festivalu – Mezinárodního filmovéhofestivalu pro děti a mládež.Výtěžek aukce bude stejně jako v přechozích letech věnován na podporu autorských snímkůstudentů filmových škol a dalším začínajícím tvůrcům. V úterý 28. května dopoledne vybereNadační fond FILMTALENT ZLÍN na základě soutěže projekty (výstavy, dokumentární, hrané aanimované filmy), mezi které se výtěžek aukce rozdělí.Za dosavadních 21 ročníků existence Salonu filmových klapek vzniklo přesně 2369 klapek,které byly vydraženy za celkem 32 934 600 korun. Historii této unikátní výstavy mapuje takéunikátní publikace „20 Salon filmových klapek 1998 – 2017 Zlín, která vyšla v roce 2017 apodrobně představuje jednotlivé ročníky, zahrnuje kompletní přehled všech vytvořenýchklapek, komentáře výtvarníků i úspěšných dražitelů klapek a představuje také více než 350projektů, které byly celkovou částkou přes 30 milionů korun z dražeb těchto uměleckých dělpodpořeny.Více informací na www.zlinfest.cz

Adam Kašpar - Argument oka

Datum: 2. 4. 2019 - 25. 4. 2019

Adam Kašpar / *1993 Litomyšl Kašpar absolvoval Střední uměleckou školu grafickou v Jihlavě (2008–2012) a Ateliér malířství IV Akademie výtvarných umění v Praze (prof. Martin Mainer; 2012–2018). Samostatně vystavoval mj. v Galerii Mainerová (Praha 2013), v Nové galerii (Praha 2016, 2018) a ve Scope Basel (Basilej 2017); zúčastnil se řady skupinových výstav (Ateliér Martina Mainera, Praha 2015; Paleoart, Chrudim 2016; Galerie Felixe Jeneweina, Kutná Hora 2016; Fascinace skutečností. Hyperrealismus v české malbě, Muzeum umění Olomouc 2017; Pohled do krajiny očima mladých umělců, Galerie České spořitelny 2019 ad.) a veletrhů umění (Berliner liste, 2015; Artprague, 2014 / 2015 / 2016; Scope 2019). Adam Kašpar/ Argument oka Netvrdím, že největším uměním je to, které dává největší potěšení, protože možná existuje takové umění, jehož cílem je učit a ne potěšit. Netvrdím ani, že největším uměním je to, které nás učí nejvíce, protože možná existuje takové umění, jehož cílem je potěšit a ne učit. A netvrdím ani to, že největším uměním je to, které nejlépe napodobuje, protože možná existuje takové umění, jehož cílem je vytvářet a ne napodobovat. Říkám naopak, že největším uměním je to, jež jakýmkoli způsobem přivádí na zřetel mysli nejvyšší počet těch největších myšlenek; myšlenku nazývám velkou tehdy, pokud je určena vyšší schopnosti mysli, jíž zaplňuje a takto rozšiřuje její vlastní kapacity. – John Ruskin, Modern Painters, díl 1/ část 1/ oddíl 1/ kapitola 2 – V knize Umění iluze Ernst Gombrich hovoří o radosti, jíž přináší rozpoznání. Nezáleží v tuto chvíli na tom, do jaké míry je vrozené, a v níž již začíná převažovat konvence. Tím, oč mi jde, je právě a především ona radost. A chtěla bych na její konto – a na konto tvorby Adama Kašpara – připomenout dva kulturněhistorické momenty, které právě (roz)poznávání a radost z něj spojují. Tím prvním je soukromá sbírka, tím druhým přírodovědné muzeum. Lidský svět je tvořen fakty a okolnostmi. Svorníkem obou je věc, v níž se jejich soukromá intence spojuje. Proto je v posledních několika desetiletích předmětem koncentrovaného zájmu také jinak spíše abstraktních věd. Věc existuje, pulzuje, motivována dostatečně silným podnětem sama koná. Není přitom podstatné, zda se jedná o objekt, který byl člověkem přivlastněn, nebo vytvořen. Jakmile vstoupil do jeho imaginačního či fyzického spektra, stal se „jeho“ věcí, spojenou s ním a jeho prožíváním, stal se nositelem významu, který mu byl dosud cizí. Tímto se tento objekt stává součástí sbírky nekonečného počtu jiných. Známé wunderkammer a kunstkammer raně novověkých panovníků jsou ideálním příkladem mechanismu apropriace. Jsou také produktem a výrazem spojení dvou silných zájmů – magického (rituálního) a mocenského (politického). Sloužily totiž zároveň k ochraně i k ovládnutí známého světa, což je z dnešního úhlu pohledu nesmírně zajímavá kombinace. Moment, na nějž se proto místy zapomíná, je ten, že byly v prvé řadě koncentrací poznání. Nejlépe se člověk učí napodobováním a osvojováním si – v našem případě zcela materiálně. Držet zdroj poznání v rukou je zkušenost, jíž máloco překoná. Zlatý věk tohoto způsobu vztahování se ke světu, přirozeného způsobu vztahování se k němu, představuje devatenácté století – a jeho výrazem se stala muzejní instituce, sbírka, patřící nám všem, nám všem sloužící, a v jejím centru pak přírodovědné muzeum umně kombinující obojí, přírodní (ve formě nalezeného) i kulturní (v podobě teoretických konstrukcí i jejich materializace formou expozice) svět. Uvažme zářné Natural History Museum v Londýně s jeho nemizící fascinací poznáním a radostí z něj. Whale hellooo there. Nádherná rozmanitost fyzického světa, která se v něm zjevuje, prostě bere dech – právě proto, že nejen reprezentuje, ale přímo demonstruje nekonečné bohatství a pestrost tohoto světa. Vnitřním ohněm každé sbírky je bezpochyby sběratel, sběratel věcí a informací. Jeho prostřednictvím, z jeho ochoty a vůle, čerpáme i my svůj osobní zájem o věc. Jeho i naše poznání přitom závisí na prožitku, na zkušenosti rukou, očí, čichu, uší, chuti, na emocionální responsi, na jejím mentálním zhodnocení. Proces poznávání je subjektivní, komplexní a probíhá ve fázích, je ale také kompaktní a universální. Poznáváme všichni a poznáváme neustálé. Po koncepčně zvládnutých velkých celcích, atlasech a sbírkách geologických vzorků, se Adam Kašpar představuje znovu jako malíř. Na otázku, co dělá malíře malířem, je však jeho odpovědí prostor, světlo a barva. Existuje cokoli jiného, cokoli většího? On sám, a nakonec v řadě případů i já, rád naráží na souvislost s anglickým uměleckým kritikem a široce rozkročeným vzdělancem, Johnem Ruskinem, reprezentujícím filosofické zázemí „celistvého“ devatenáctého století. Nechtěla bych se znovu opakovat, ale je tady přece jen ještě jedna okolnost, k níž v tuto chvíli vše směřuje, a nebyla dosud vyslovena – mezi klišé a pravdou existuje zásadní dis/proporce, kterou je osobní prožitek. Zatímco příslušníci mytizované generace sněhové vločky prahnou po sebevyjádření, dobré umění je výrazem touhy po komunikaci, po rozhovoru, po konverzaci. O Ruskinovi je známo, že pro něj kresba byla způsobem, jak se vyrovnat s extází, jíž v něm transcendentní krása přírody či umění vyvolávala. Jistota fyzického světa mu také byla oporou při vlastních mentálních kolapsech – což je velice hezká synekdocha evropského „niterného“ umění. Zatímco Ruskinův rukopis je „lingvistický“, pečlivý, je projevem oka soustředícího se na element pozorování (v obou smyslech slova), Adamův je – právě – „malířský“, je živelný a autonomně expresivní. Mezi mapami prvního a atlasy druhého je přesto těsné spojení, protože shodná je jejich motivace – je jí chuť zaznamenávat a potřeba svou zkušenost sdílet. Co je v oku, je automaticky v ruce. Ruka vynáší argument oka. Ruskin byl nakonec velkým milovníkem J. M. W. Turnera, který mimo jiné řekl: „Na každém kroku je skica." K tomu je však – a to už se váže přímo k aktuální výstavě – nutno dodat jiný jeho výrok: „Mou prací je malovat to, co vidím, ne to, co vím.“ Adam Kašpar, stejně jako John Ruskin, oba kontexty propojuje. Hodně toho o věcech, o horninách, o lesích, o vodě a slunci ví, zároveň je ale svým těžištěm jinde – je malířem. Geologie nás učí, že horniny vznikají hluboko v zemi, ve tmě – a pak jako vyvřeliny stoupají k povrchu. Jakmile jej dosáhnou, zatáhnou se, vytvoří strukturu, barevný systém – a získají smysl. Významy jsou formulovány podobným způsobem. Cokoli si malíř vybere, přizpůsobuje tomu své ostatní prostředky. Být realistou znamená chtít namalovat tento strom a tuto skálu – ne jakýkoli strom a libovolnou skálu. Být tady a dělat toto. Typy sběratelů se liší, liší se to, co sbírají. Rudolf Habsburský, John Ruskin, Adam Kašpar – jiný člověk, jiná kolekce. Nakonec se ale všichni scházíme v tomtéž – ve zkušenosti.

Středa

Informace HZSO

Datum: 15. 4. 2019 - 1. 5. 2019

Oznámení - ARRIVA MORAVA

Datum: 19. 3. 2019 - 30. 11. 2019

Program kina na duben 2019

Datum: 1. 4. 2019 - 30. 4. 2019

Upozornění

Datum: 23. 4. 2019 - 24. 4. 2019

Jan Demerci: Ona.

Datum: 30. 3. 2019 - 6. 6. 2019

Pro tvoření Jana Demerciho je charakteristický úsporný rukopis. Jan Demerci navazuje na trendy, které bylo možné sledovat v padesátých a šedesátých letech v americkém pop artu.Je výrazně ovlivněn také plakátovou tvorbou, a to zejména z prvorepublikového období.Autor oslovuje čistotou projevu a estetickou přitažlivostí, kterou činí barevný kontrast a velmi precizně volená kompozice. Pro Demerciho je charakteristické suverénní provedení a smysl pro zkratku ženské figury. Vernisáž výstavy proběhne 30. 3. od 17 hodin.

22. ročník salonu filmových klapek v Olomouci

Datum: 10. 4. 2019 - 25. 4. 2019

Již 22. ročník projektu Salonu filmových klapek, který je tradiční součástí doprovodnéhoprogramu Zlín Film Festivalu, zavítá při své Klapka tour opět do Olomouce. Unikátníumělecká díla od předních českých výtvarníků ztvárněná na filmové klapce zde budouk vidění v prostorách Galerie Bohéma od 10. dubna do 25. dubna 2019.Letošní kolekce Salonu filmových klapek čítá na 120 originálních děl. Mezi výtvarníky, kteřífilmovou klapku povýšili na umělecké dílo, nechybí ani letos taková jména, jako je KristiánKodet, Iva Hüttnerová, Jiří Slíva, Ivan Baborák, Kateřina Miler a další významní výtvarníci.Z Olomouce Klapka tour zamíří ještě do Brna a poté do Zlína, kde kromě dvou výstavproběhne také tradiční aukce. Ta se letos uskuteční v neděli 26. května 2019 v Kongresovémcentru ve Zlíně v době konání 59. ročníku Zlín Film Festivalu – Mezinárodního filmovéhofestivalu pro děti a mládež.Výtěžek aukce bude stejně jako v přechozích letech věnován na podporu autorských snímkůstudentů filmových škol a dalším začínajícím tvůrcům. V úterý 28. května dopoledne vybereNadační fond FILMTALENT ZLÍN na základě soutěže projekty (výstavy, dokumentární, hrané aanimované filmy), mezi které se výtěžek aukce rozdělí.Za dosavadních 21 ročníků existence Salonu filmových klapek vzniklo přesně 2369 klapek,které byly vydraženy za celkem 32 934 600 korun. Historii této unikátní výstavy mapuje takéunikátní publikace „20 Salon filmových klapek 1998 – 2017 Zlín, která vyšla v roce 2017 apodrobně představuje jednotlivé ročníky, zahrnuje kompletní přehled všech vytvořenýchklapek, komentáře výtvarníků i úspěšných dražitelů klapek a představuje také více než 350projektů, které byly celkovou částkou přes 30 milionů korun z dražeb těchto uměleckých dělpodpořeny.Více informací na www.zlinfest.cz

Adam Kašpar - Argument oka

Datum: 2. 4. 2019 - 25. 4. 2019

Adam Kašpar / *1993 Litomyšl Kašpar absolvoval Střední uměleckou školu grafickou v Jihlavě (2008–2012) a Ateliér malířství IV Akademie výtvarných umění v Praze (prof. Martin Mainer; 2012–2018). Samostatně vystavoval mj. v Galerii Mainerová (Praha 2013), v Nové galerii (Praha 2016, 2018) a ve Scope Basel (Basilej 2017); zúčastnil se řady skupinových výstav (Ateliér Martina Mainera, Praha 2015; Paleoart, Chrudim 2016; Galerie Felixe Jeneweina, Kutná Hora 2016; Fascinace skutečností. Hyperrealismus v české malbě, Muzeum umění Olomouc 2017; Pohled do krajiny očima mladých umělců, Galerie České spořitelny 2019 ad.) a veletrhů umění (Berliner liste, 2015; Artprague, 2014 / 2015 / 2016; Scope 2019). Adam Kašpar/ Argument oka Netvrdím, že největším uměním je to, které dává největší potěšení, protože možná existuje takové umění, jehož cílem je učit a ne potěšit. Netvrdím ani, že největším uměním je to, které nás učí nejvíce, protože možná existuje takové umění, jehož cílem je potěšit a ne učit. A netvrdím ani to, že největším uměním je to, které nejlépe napodobuje, protože možná existuje takové umění, jehož cílem je vytvářet a ne napodobovat. Říkám naopak, že největším uměním je to, jež jakýmkoli způsobem přivádí na zřetel mysli nejvyšší počet těch největších myšlenek; myšlenku nazývám velkou tehdy, pokud je určena vyšší schopnosti mysli, jíž zaplňuje a takto rozšiřuje její vlastní kapacity. – John Ruskin, Modern Painters, díl 1/ část 1/ oddíl 1/ kapitola 2 – V knize Umění iluze Ernst Gombrich hovoří o radosti, jíž přináší rozpoznání. Nezáleží v tuto chvíli na tom, do jaké míry je vrozené, a v níž již začíná převažovat konvence. Tím, oč mi jde, je právě a především ona radost. A chtěla bych na její konto – a na konto tvorby Adama Kašpara – připomenout dva kulturněhistorické momenty, které právě (roz)poznávání a radost z něj spojují. Tím prvním je soukromá sbírka, tím druhým přírodovědné muzeum. Lidský svět je tvořen fakty a okolnostmi. Svorníkem obou je věc, v níž se jejich soukromá intence spojuje. Proto je v posledních několika desetiletích předmětem koncentrovaného zájmu také jinak spíše abstraktních věd. Věc existuje, pulzuje, motivována dostatečně silným podnětem sama koná. Není přitom podstatné, zda se jedná o objekt, který byl člověkem přivlastněn, nebo vytvořen. Jakmile vstoupil do jeho imaginačního či fyzického spektra, stal se „jeho“ věcí, spojenou s ním a jeho prožíváním, stal se nositelem významu, který mu byl dosud cizí. Tímto se tento objekt stává součástí sbírky nekonečného počtu jiných. Známé wunderkammer a kunstkammer raně novověkých panovníků jsou ideálním příkladem mechanismu apropriace. Jsou také produktem a výrazem spojení dvou silných zájmů – magického (rituálního) a mocenského (politického). Sloužily totiž zároveň k ochraně i k ovládnutí známého světa, což je z dnešního úhlu pohledu nesmírně zajímavá kombinace. Moment, na nějž se proto místy zapomíná, je ten, že byly v prvé řadě koncentrací poznání. Nejlépe se člověk učí napodobováním a osvojováním si – v našem případě zcela materiálně. Držet zdroj poznání v rukou je zkušenost, jíž máloco překoná. Zlatý věk tohoto způsobu vztahování se ke světu, přirozeného způsobu vztahování se k němu, představuje devatenácté století – a jeho výrazem se stala muzejní instituce, sbírka, patřící nám všem, nám všem sloužící, a v jejím centru pak přírodovědné muzeum umně kombinující obojí, přírodní (ve formě nalezeného) i kulturní (v podobě teoretických konstrukcí i jejich materializace formou expozice) svět. Uvažme zářné Natural History Museum v Londýně s jeho nemizící fascinací poznáním a radostí z něj. Whale hellooo there. Nádherná rozmanitost fyzického světa, která se v něm zjevuje, prostě bere dech – právě proto, že nejen reprezentuje, ale přímo demonstruje nekonečné bohatství a pestrost tohoto světa. Vnitřním ohněm každé sbírky je bezpochyby sběratel, sběratel věcí a informací. Jeho prostřednictvím, z jeho ochoty a vůle, čerpáme i my svůj osobní zájem o věc. Jeho i naše poznání přitom závisí na prožitku, na zkušenosti rukou, očí, čichu, uší, chuti, na emocionální responsi, na jejím mentálním zhodnocení. Proces poznávání je subjektivní, komplexní a probíhá ve fázích, je ale také kompaktní a universální. Poznáváme všichni a poznáváme neustálé. Po koncepčně zvládnutých velkých celcích, atlasech a sbírkách geologických vzorků, se Adam Kašpar představuje znovu jako malíř. Na otázku, co dělá malíře malířem, je však jeho odpovědí prostor, světlo a barva. Existuje cokoli jiného, cokoli většího? On sám, a nakonec v řadě případů i já, rád naráží na souvislost s anglickým uměleckým kritikem a široce rozkročeným vzdělancem, Johnem Ruskinem, reprezentujícím filosofické zázemí „celistvého“ devatenáctého století. Nechtěla bych se znovu opakovat, ale je tady přece jen ještě jedna okolnost, k níž v tuto chvíli vše směřuje, a nebyla dosud vyslovena – mezi klišé a pravdou existuje zásadní dis/proporce, kterou je osobní prožitek. Zatímco příslušníci mytizované generace sněhové vločky prahnou po sebevyjádření, dobré umění je výrazem touhy po komunikaci, po rozhovoru, po konverzaci. O Ruskinovi je známo, že pro něj kresba byla způsobem, jak se vyrovnat s extází, jíž v něm transcendentní krása přírody či umění vyvolávala. Jistota fyzického světa mu také byla oporou při vlastních mentálních kolapsech – což je velice hezká synekdocha evropského „niterného“ umění. Zatímco Ruskinův rukopis je „lingvistický“, pečlivý, je projevem oka soustředícího se na element pozorování (v obou smyslech slova), Adamův je – právě – „malířský“, je živelný a autonomně expresivní. Mezi mapami prvního a atlasy druhého je přesto těsné spojení, protože shodná je jejich motivace – je jí chuť zaznamenávat a potřeba svou zkušenost sdílet. Co je v oku, je automaticky v ruce. Ruka vynáší argument oka. Ruskin byl nakonec velkým milovníkem J. M. W. Turnera, který mimo jiné řekl: „Na každém kroku je skica." K tomu je však – a to už se váže přímo k aktuální výstavě – nutno dodat jiný jeho výrok: „Mou prací je malovat to, co vidím, ne to, co vím.“ Adam Kašpar, stejně jako John Ruskin, oba kontexty propojuje. Hodně toho o věcech, o horninách, o lesích, o vodě a slunci ví, zároveň je ale svým těžištěm jinde – je malířem. Geologie nás učí, že horniny vznikají hluboko v zemi, ve tmě – a pak jako vyvřeliny stoupají k povrchu. Jakmile jej dosáhnou, zatáhnou se, vytvoří strukturu, barevný systém – a získají smysl. Významy jsou formulovány podobným způsobem. Cokoli si malíř vybere, přizpůsobuje tomu své ostatní prostředky. Být realistou znamená chtít namalovat tento strom a tuto skálu – ne jakýkoli strom a libovolnou skálu. Být tady a dělat toto. Typy sběratelů se liší, liší se to, co sbírají. Rudolf Habsburský, John Ruskin, Adam Kašpar – jiný člověk, jiná kolekce. Nakonec se ale všichni scházíme v tomtéž – ve zkušenosti.

Čtvrtek

Informace HZSO

Datum: 15. 4. 2019 - 1. 5. 2019

Oznámení - ARRIVA MORAVA

Datum: 19. 3. 2019 - 30. 11. 2019

Program kina na duben 2019

Datum: 1. 4. 2019 - 30. 4. 2019

Jan Demerci: Ona.

Datum: 30. 3. 2019 - 6. 6. 2019

Pro tvoření Jana Demerciho je charakteristický úsporný rukopis. Jan Demerci navazuje na trendy, které bylo možné sledovat v padesátých a šedesátých letech v americkém pop artu.Je výrazně ovlivněn také plakátovou tvorbou, a to zejména z prvorepublikového období.Autor oslovuje čistotou projevu a estetickou přitažlivostí, kterou činí barevný kontrast a velmi precizně volená kompozice. Pro Demerciho je charakteristické suverénní provedení a smysl pro zkratku ženské figury. Vernisáž výstavy proběhne 30. 3. od 17 hodin.

22. ročník salonu filmových klapek v Olomouci

Datum: 10. 4. 2019 - 25. 4. 2019

Již 22. ročník projektu Salonu filmových klapek, který je tradiční součástí doprovodnéhoprogramu Zlín Film Festivalu, zavítá při své Klapka tour opět do Olomouce. Unikátníumělecká díla od předních českých výtvarníků ztvárněná na filmové klapce zde budouk vidění v prostorách Galerie Bohéma od 10. dubna do 25. dubna 2019.Letošní kolekce Salonu filmových klapek čítá na 120 originálních děl. Mezi výtvarníky, kteřífilmovou klapku povýšili na umělecké dílo, nechybí ani letos taková jména, jako je KristiánKodet, Iva Hüttnerová, Jiří Slíva, Ivan Baborák, Kateřina Miler a další významní výtvarníci.Z Olomouce Klapka tour zamíří ještě do Brna a poté do Zlína, kde kromě dvou výstavproběhne také tradiční aukce. Ta se letos uskuteční v neděli 26. května 2019 v Kongresovémcentru ve Zlíně v době konání 59. ročníku Zlín Film Festivalu – Mezinárodního filmovéhofestivalu pro děti a mládež.Výtěžek aukce bude stejně jako v přechozích letech věnován na podporu autorských snímkůstudentů filmových škol a dalším začínajícím tvůrcům. V úterý 28. května dopoledne vybereNadační fond FILMTALENT ZLÍN na základě soutěže projekty (výstavy, dokumentární, hrané aanimované filmy), mezi které se výtěžek aukce rozdělí.Za dosavadních 21 ročníků existence Salonu filmových klapek vzniklo přesně 2369 klapek,které byly vydraženy za celkem 32 934 600 korun. Historii této unikátní výstavy mapuje takéunikátní publikace „20 Salon filmových klapek 1998 – 2017 Zlín, která vyšla v roce 2017 apodrobně představuje jednotlivé ročníky, zahrnuje kompletní přehled všech vytvořenýchklapek, komentáře výtvarníků i úspěšných dražitelů klapek a představuje také více než 350projektů, které byly celkovou částkou přes 30 milionů korun z dražeb těchto uměleckých dělpodpořeny.Více informací na www.zlinfest.cz

Pátek

Informace HZSO

Datum: 15. 4. 2019 - 1. 5. 2019

Oznámení - ARRIVA MORAVA

Datum: 19. 3. 2019 - 30. 11. 2019

Program kina na duben 2019

Datum: 1. 4. 2019 - 30. 4. 2019

Jan Demerci: Ona.

Datum: 30. 3. 2019 - 6. 6. 2019

Pro tvoření Jana Demerciho je charakteristický úsporný rukopis. Jan Demerci navazuje na trendy, které bylo možné sledovat v padesátých a šedesátých letech v americkém pop artu.Je výrazně ovlivněn také plakátovou tvorbou, a to zejména z prvorepublikového období.Autor oslovuje čistotou projevu a estetickou přitažlivostí, kterou činí barevný kontrast a velmi precizně volená kompozice. Pro Demerciho je charakteristické suverénní provedení a smysl pro zkratku ženské figury. Vernisáž výstavy proběhne 30. 3. od 17 hodin.

BESEDY Ekologických dnů Olomouc 2019

Datum: 26. 4. 2019 - 28. 4. 2019

pátek 26. dubna 16.00 Jan Romportl: Vždyť jen superinteligence může zachránit svět. 18.00 Marek Orko Vácha: Laudato Si. O péči o společný domov. 19.30 David Storh: Budoucnost života v antropocénu. sobota 27. dubna 10.00 Cyril Höschl: Psychologické zdroje moci a etika 13.30 Václav Cílek: Mýtus rozumu a potřeba soucitu 15.00 Zdeněk Kratochvíl: Prométheus, Epimétheus a Hermés. Myslet napřed, potom a podle přirozenosti 16.30 Eliška Fulínová: Máme se tak dobře, že horší to snad nikdy nebylo. 18.00 Superinteligence jako novodobý mýtus: Cesta k ekologicky udržitelné budoucnosti nebo ke konci člověka? Kateřina Smejkalová, Jan Romportl, David Storch. 20.00 Sylva Fisherová: Proč Lydie Korabelniková u Čechů tká neděle 28. dubna 10.00 Václav Bělohradský: Formy antipolitiky. 13.30 Ladislav Miko: Příběh půdy a její struktury: Mýtus zelené revoluce? 14.30 Tereza Stöckelová: Precizní medicína – zdravotnictví a blahobyt po konci univerzální biologie. 15.30 Pavel Barša: Habsburský mýtus 17.00 Mýtus o trvalém ekonomickém růstu na cestě k dokonalosti Eva Fraňková, Pavel Kohout, Michal Hauser a Václav Bělohradský. 18.30 Ekologické pravdy a mýty: Například o důležitosti ochrany přírody ve společnosti a ministra životního prostředí ve vládě. O situaci, kdy klimatické změny zapříčiňují sucho a odumírání smrkových monokultur. Moderuje: Ladislav Miko. Možná přijede i Ministr životního prostředí.

Sobota

Informace HZSO

Datum: 15. 4. 2019 - 1. 5. 2019

Oznámení - ARRIVA MORAVA

Datum: 19. 3. 2019 - 30. 11. 2019

Program kina na duben 2019

Datum: 1. 4. 2019 - 30. 4. 2019

Česká metalová noc II.

Datum: 27. 4. 2019 - 27. 4. 2019

The Unbroken Will je česká metalová kapela z Uničova - http://bandzone.cz/theunbrokenwill - hrající vlastní skladby inspirované všemi styly metalové hudby. Hlavní směr se ubírá k melodickým metalcorovým kytarovým riffům, hutné rockové rytmice a zpěvu Erika Lattenberga. V roce 2018 kapela vydala první EP "Jako lev" a nyní, po roce, vám představí svůj repertoár pro sezónu 2019! Uvidíme se v Bounty Rock Café Olomouc! Jako hosté, až z dalekých Čech, vystoupí kapela V.P.O.ho, což je ryze česká metalová kapela. V.P.O.ho pocházejí ze Zbirohu a hrají poctivý český metal, posuďte sami - http://bandzone.cz/vpoho . Kapelu V.P.O.ho spojuje hudba metalové legendy VITACIT ,Miloše Dodo Doležala a jeho alba Vzhůru přes oceán. Chlapi budou mít radost pro vás zahrát a budou VPOhodě!

Jan Demerci: Ona.

Datum: 30. 3. 2019 - 6. 6. 2019

Pro tvoření Jana Demerciho je charakteristický úsporný rukopis. Jan Demerci navazuje na trendy, které bylo možné sledovat v padesátých a šedesátých letech v americkém pop artu.Je výrazně ovlivněn také plakátovou tvorbou, a to zejména z prvorepublikového období.Autor oslovuje čistotou projevu a estetickou přitažlivostí, kterou činí barevný kontrast a velmi precizně volená kompozice. Pro Demerciho je charakteristické suverénní provedení a smysl pro zkratku ženské figury. Vernisáž výstavy proběhne 30. 3. od 17 hodin.

BESEDY Ekologických dnů Olomouc 2019

Datum: 26. 4. 2019 - 28. 4. 2019

pátek 26. dubna 16.00 Jan Romportl: Vždyť jen superinteligence může zachránit svět. 18.00 Marek Orko Vácha: Laudato Si. O péči o společný domov. 19.30 David Storh: Budoucnost života v antropocénu. sobota 27. dubna 10.00 Cyril Höschl: Psychologické zdroje moci a etika 13.30 Václav Cílek: Mýtus rozumu a potřeba soucitu 15.00 Zdeněk Kratochvíl: Prométheus, Epimétheus a Hermés. Myslet napřed, potom a podle přirozenosti 16.30 Eliška Fulínová: Máme se tak dobře, že horší to snad nikdy nebylo. 18.00 Superinteligence jako novodobý mýtus: Cesta k ekologicky udržitelné budoucnosti nebo ke konci člověka? Kateřina Smejkalová, Jan Romportl, David Storch. 20.00 Sylva Fisherová: Proč Lydie Korabelniková u Čechů tká neděle 28. dubna 10.00 Václav Bělohradský: Formy antipolitiky. 13.30 Ladislav Miko: Příběh půdy a její struktury: Mýtus zelené revoluce? 14.30 Tereza Stöckelová: Precizní medicína – zdravotnictví a blahobyt po konci univerzální biologie. 15.30 Pavel Barša: Habsburský mýtus 17.00 Mýtus o trvalém ekonomickém růstu na cestě k dokonalosti Eva Fraňková, Pavel Kohout, Michal Hauser a Václav Bělohradský. 18.30 Ekologické pravdy a mýty: Například o důležitosti ochrany přírody ve společnosti a ministra životního prostředí ve vládě. O situaci, kdy klimatické změny zapříčiňují sucho a odumírání smrkových monokultur. Moderuje: Ladislav Miko. Možná přijede i Ministr životního prostředí.

Tomáš Pfeiffer - Setkání s biotronikou

Společenství Josefa Zezulky Vás zve na setkání s biotronikou, v rámci Duchovní univerzity Bytí. Přednáší Tomáš Pfeiffer, který je připraven se s Vámi podělit o poznání a cestu života, kterou přijal jako žák tvůrce biotroniky a přinašeče, pana Josefa Zezulky. Témata přednášek určují návštěvníci sami, a to svými dotazy. Tyto se mohou týkat velmi rozmanitých oblastí života. Vstupné je dobrovolné. Na závěr přednášek proběhne biotronický duchovní obřad. BIOVID TV – internetová televize – Zveme Vás k živému vysílání z pondělních a pátečních přednášek Univerzity Bytí v Praze na http://www.dub.cz/biovid-tv/

PŘEROVSKÉ PIVNÍ SLAVNOSTI 2019

Datum: 27. 4. 2019 - 27. 4. 2019

Více na http://www.prerovskepivnislavnosti.cz Vystoupí: Premier, Walda Gang, Turbo, Abraxas, Hanz's Fuckers, Forrest Jump a další.. https://www.ticketportal.cz/event/Prerovske-pivni-slavnosti-2019

Souboj Rebelů Tour 2019

Datum: 27. 4. 2019 - 27. 4. 2019

Neděle

Informace HZSO

Datum: 15. 4. 2019 - 1. 5. 2019

Oznámení - ARRIVA MORAVA

Datum: 19. 3. 2019 - 30. 11. 2019

Program kina na duben 2019

Datum: 1. 4. 2019 - 30. 4. 2019

Tomáš Pfeiffer - Setkání s biotronikou

Společenství Josefa Zezulky Vás zve na setkání s biotronikou, v rámci Duchovní univerzity Bytí. Přednáší Tomáš Pfeiffer, který je připraven se s Vámi podělit o poznání a cestu života, kterou přijal jako žák tvůrce biotroniky a přinašeče, pana Josefa Zezulky. Témata přednášek určují návštěvníci sami, a to svými dotazy. Tyto se mohou týkat velmi rozmanitých oblastí života. Vstupné je dobrovolné. Na závěr přednášek proběhne biotronický duchovní obřad. BIOVID TV – internetová televize – Zveme Vás k živému vysílání z pondělních a pátečních přednášek Univerzity Bytí v Praze na http://www.dub.cz/biovid-tv/

Jan Demerci: Ona.

Datum: 30. 3. 2019 - 6. 6. 2019

Pro tvoření Jana Demerciho je charakteristický úsporný rukopis. Jan Demerci navazuje na trendy, které bylo možné sledovat v padesátých a šedesátých letech v americkém pop artu.Je výrazně ovlivněn také plakátovou tvorbou, a to zejména z prvorepublikového období.Autor oslovuje čistotou projevu a estetickou přitažlivostí, kterou činí barevný kontrast a velmi precizně volená kompozice. Pro Demerciho je charakteristické suverénní provedení a smysl pro zkratku ženské figury. Vernisáž výstavy proběhne 30. 3. od 17 hodin.

Bach trochu jinak

Kruh přátel hudby uvádí Taťjanu Medveckou, Elišku Novotnou a Halinu Františákovou v pořadu slova a hudby. Cílem pořadu není podat v rámci koncertu ucelený a vědecký pohled na Bacha, ale nabídnout posluchačům myšlenky, které je přivedou k chápání Bacha jako člověka, který chodil po této zemi a zároveň vzhlížel k Bohu. Koncert je určen pro široké publikum, které je naladěno na vnímání krásné hudby a inspirativního slova, nepotřebuje vědecká zdůvodnění, inovativní modely ani racionální berličky v prožívání a vnímání pocitů, které se odrážejí v Bachově hudbě. Chtějí se otevřít tomu lidskému i tomu duchovnímu, co obsahuje. Z Bachovy hudby v pořadu zazní skladby z Knížky pro Annu Magdalénu Bachovou, Temperovaného klavíru, Toccata a Fuga e moll, vybrané Sonáty pro housle a klavír a texty z knihy Malá kronika Anny Magdalény Bachové od E. Meynellové.

Pondělí

Informace HZSO

Datum: 15. 4. 2019 - 1. 5. 2019

Oznámení - ARRIVA MORAVA

Datum: 19. 3. 2019 - 30. 11. 2019

Program kina na duben 2019

Datum: 1. 4. 2019 - 30. 4. 2019

Jan Demerci: Ona.

Datum: 30. 3. 2019 - 6. 6. 2019

Pro tvoření Jana Demerciho je charakteristický úsporný rukopis. Jan Demerci navazuje na trendy, které bylo možné sledovat v padesátých a šedesátých letech v americkém pop artu.Je výrazně ovlivněn také plakátovou tvorbou, a to zejména z prvorepublikového období.Autor oslovuje čistotou projevu a estetickou přitažlivostí, kterou činí barevný kontrast a velmi precizně volená kompozice. Pro Demerciho je charakteristické suverénní provedení a smysl pro zkratku ženské figury. Vernisáž výstavy proběhne 30. 3. od 17 hodin.

Úterý

Informace HZSO

Datum: 15. 4. 2019 - 1. 5. 2019

Oznámení - ARRIVA MORAVA

Datum: 19. 3. 2019 - 30. 11. 2019

Program kina na duben 2019

Datum: 1. 4. 2019 - 30. 4. 2019

Jan Demerci: Ona.

Datum: 30. 3. 2019 - 6. 6. 2019

Pro tvoření Jana Demerciho je charakteristický úsporný rukopis. Jan Demerci navazuje na trendy, které bylo možné sledovat v padesátých a šedesátých letech v americkém pop artu.Je výrazně ovlivněn také plakátovou tvorbou, a to zejména z prvorepublikového období.Autor oslovuje čistotou projevu a estetickou přitažlivostí, kterou činí barevný kontrast a velmi precizně volená kompozice. Pro Demerciho je charakteristické suverénní provedení a smysl pro zkratku ženské figury. Vernisáž výstavy proběhne 30. 3. od 17 hodin.

Pálení čarodějnic a stavěni mája

Akce z cyklu Hanácký rok v Bystřici.Oheň o filipojakubské noci má magickou sílu a moc. Zve všechny bystřické čarodějnice na bujarý rej do Hliníku. V předvečer 1. máje také chlapi nazdobí a postaví vysokou májku, aby byla celý květen ozdobou Hliníku.

Okolo točny

Projížďky nočním nádražím, muzejní noc v železničním depozitáři

Středa

Informace HZSO

Datum: 15. 4. 2019 - 1. 5. 2019

Oznámení - ARRIVA MORAVA

Datum: 19. 3. 2019 - 30. 11. 2019

Jan Demerci: Ona.

Datum: 30. 3. 2019 - 6. 6. 2019

Pro tvoření Jana Demerciho je charakteristický úsporný rukopis. Jan Demerci navazuje na trendy, které bylo možné sledovat v padesátých a šedesátých letech v americkém pop artu.Je výrazně ovlivněn také plakátovou tvorbou, a to zejména z prvorepublikového období.Autor oslovuje čistotou projevu a estetickou přitažlivostí, kterou činí barevný kontrast a velmi precizně volená kompozice. Pro Demerciho je charakteristické suverénní provedení a smysl pro zkratku ženské figury. Vernisáž výstavy proběhne 30. 3. od 17 hodin.

Ekojarmark a KONCERT Ekologických dnů Olomouc 2019

Tradiční řemesla, hravá zastavení pro rodiče s dětmi, nevládní organizace, informace o životním prostředí, divadlo pro rodiče s dětmi, výstavy, kulturní programy, životní alternativy a pestrost, odpady: Olomouc třídí odpad, udržitelná domácnost, biodiverzita přírody a lidských přístupů k ní. Slavnost společného pobývání na Zemi. další organizace, které uvedou své aktivity: VÝLETNÍ PLAVBY HISTORICKOU OLOMOUCÍ Objednávky u mikrobusu CK PEŘEJ tours na Ekojarmarku. Netradiční prohlídka historického centra města Olomouce na raftech s počátkem plavby přímo pod novogotickou katedrálou Sv. Václava, pod Přemyslovským palácem, přes Bezručovy sady tzv. “Výpad”, podél starobylých olomouckých hradeb s výhledy na kostel sv. Michala ze 17. století s bývalým dominikánským klášterem, kolem Botanické zahrady Michalským stromořadím k mostu u Tržnice (tř. 17. listopadu). Potom mikrobusem zpět na náměstí. Na stánku si budete moct také zapůjčit netradiční čtyřkolo vhodné na projížďku po městě a přilehlých parcích. Pořádá: CK PEŘEJ tours. PREZENTACE CENTRA SEMAFOR, které se zaměřuje na dopravní výchovu a s ní spojené volnočasové aktivity pro děti i nejširší olomouckou veřejnost. CENTRUM SEMAFOR umožní návštěvníkům Ekojarmarku vyzkoušet nejrůznější druhy nemotorové dopravy (www.olomouc.eu/semafor). LESY V OLOMOUCKÉM KRAJI – LESY PRO LIDI – VODA – LES – DŘEVO Zábavné aktivity pro všechny, přibližující péči lesníků o zelené bohatství Olomouckého kraje. Můžete se přímo na náměstí projít po jehličí, potočních oblázcích, lesním mechu nebo si sami zkusit postavit domek ze dřeva. U stánků si ověříte své znalosti z přírodovědy – poznávání základních druhů dřevin, určování přírodnin apod. Můžete vyzkoušet znalosti svých dětí o lese a jeho obyvatelích. Správné odpovědi dětí i zkušených znalců lesa budou odměněny dárkem. Obdivovatelé lesa si mohou odnést cenné informace o pěstování dřevin, péči o lesní zvěř anebo kontakty na subjekty zabývající se lesnictvím v regionu. Pořádají Lesy ČR, s. p. Krajské ředitelství Šumperk (www.lesycr.cz). AUTO NAPŮL. První český carsharing. Autonapůl naživo představí unikátní systém online rezervace auta a jeho snadné vyzvednutí čipovou kartou nebo chytrým telefonem. Jedno moderní sdílené auto dokáže nahradit 5 až 10 soukromých aut a ohleduplně tak šetří místo v ulicích měst. V rámci sítě Autonapůl lze už dnes výhodně použít 55 aut v 9 městech ČR, včetně Olomouce, Brna, Prahy nebo Ostravy. LITERÁRNÍ KAVÁRNA DRUHÝ DOMOV s výběrovou kávou tuzemských I zahraničních pražíren, s mnoha druhy teplého a studeného kakaa, ovocných limonád a spoustou domácích pochoutek všeho druhu. Ke kavárně bude opět připojen pojízdný antikvariát. … a další, další a další

Čtvrtek

Oznámení - ARRIVA MORAVA

Datum: 19. 3. 2019 - 30. 11. 2019

Jan Demerci: Ona.

Datum: 30. 3. 2019 - 6. 6. 2019

Pro tvoření Jana Demerciho je charakteristický úsporný rukopis. Jan Demerci navazuje na trendy, které bylo možné sledovat v padesátých a šedesátých letech v americkém pop artu.Je výrazně ovlivněn také plakátovou tvorbou, a to zejména z prvorepublikového období.Autor oslovuje čistotou projevu a estetickou přitažlivostí, kterou činí barevný kontrast a velmi precizně volená kompozice. Pro Demerciho je charakteristické suverénní provedení a smysl pro zkratku ženské figury. Vernisáž výstavy proběhne 30. 3. od 17 hodin.

Pátek

Oznámení - ARRIVA MORAVA

Datum: 19. 3. 2019 - 30. 11. 2019

Hanácké slavnosti

Datum: 3. 5. 2019 - 3. 5. 2019

https://www.obechradcany.cz/akce-v-okoli?id=8873328&action=detail ★★★ PŘEDPRODEJ ★★★ https://www.smsticket.cz/vstupenky/15741-hanacke-pivni-slavnosti?fbclid=IwAR3QjR_hJEml3vCeoR31oEThFDaFex6LGo9nOMaQDs91ayFLM0FtUdq_DYQ hudebniny TYL, Kramářská ul. Prostějov (od 01.02.2019) , cena Kč 150,-- kancelář FINSYS, Palackého 33, Prostějov děti do 15 let, ZTP a důchodci nad 70 let zdarma zájemci z jiných měst – předprodej na info lince 722 482 212 nebo email finsys@finsys.cz

Jan Demerci: Ona.

Datum: 30. 3. 2019 - 6. 6. 2019

Pro tvoření Jana Demerciho je charakteristický úsporný rukopis. Jan Demerci navazuje na trendy, které bylo možné sledovat v padesátých a šedesátých letech v americkém pop artu.Je výrazně ovlivněn také plakátovou tvorbou, a to zejména z prvorepublikového období.Autor oslovuje čistotou projevu a estetickou přitažlivostí, kterou činí barevný kontrast a velmi precizně volená kompozice. Pro Demerciho je charakteristické suverénní provedení a smysl pro zkratku ženské figury. Vernisáž výstavy proběhne 30. 3. od 17 hodin.

Společný koncert

Datum: 3. 5. 2019 - 3. 5. 2019

Sobota

Oznámení - ARRIVA MORAVA

Datum: 19. 3. 2019 - 30. 11. 2019

Jan Demerci: Ona.

Datum: 30. 3. 2019 - 6. 6. 2019

Pro tvoření Jana Demerciho je charakteristický úsporný rukopis. Jan Demerci navazuje na trendy, které bylo možné sledovat v padesátých a šedesátých letech v americkém pop artu.Je výrazně ovlivněn také plakátovou tvorbou, a to zejména z prvorepublikového období.Autor oslovuje čistotou projevu a estetickou přitažlivostí, kterou činí barevný kontrast a velmi precizně volená kompozice. Pro Demerciho je charakteristické suverénní provedení a smysl pro zkratku ženské figury. Vernisáž výstavy proběhne 30. 3. od 17 hodin.

Rybářské závody

Datum: 4. 5. 2019 - 5. 5. 2019

Rybáři zvou Sobota dospělí, neděle děti a mládež. Bohaté rybí občerstvení

Odemykání točny v Olomouci

Zahájení sezóny, jízdy zvláštních vlaků v okolí Olomouce.